© AP |
Csapattársa, a brazil Felipe Massa rajtja viszont nem volt álomszerű. Bár tegnap a negyedik helyet harcolta ki a rajtrácson, az első körbeli megpörgésével a mezőny végére szorult, és innentől kezdve gyakorlatilag statisztaszerepet játszott. Azt is csak a 30. körig, addig bírta ugyanis a Ferrarija.
Eközben egyre kevesebb lett a pályán a még működő autók száma, csak az első körben például öten estek ki. Közben Rubens Barrichello gondoskodott az izgalmakról, aki tizennyolc körön keresztül verte vissza Hondájával Räikkönen rohamait. Végül azonban kénytelen volt fejet hajtani az egyes számú Ferrari előtt.
A verseny felénél úgy tűnt, a „Jégember” már soha nem akarja lecserélni a gumikat, a bal elsőt pedig szemmel láthatóan már nem sok választotta el attól, hogy felmondja a szolgálatot az ötven fokos aszfalton. Mivel Coulthard ugyanekkor úgy gondolta, hogy mégsem hagyja előzni a még versenyben lévő Massát, egy elegánsnak nem nevezhető manővere után ismét bejött a biztonsági autó. Mivel ez büntetést vont volna maga után, a címvédő nem tudott behajtani a boxba kereket cserélni és tankolni.
Ön szerint ki lesz a Formula-1 világbajnoka 2008-ban?
Miután ismét tiszta lett a pálya és újra harcolhattak egymással a pilóták, Räikkönen rövid harc után megelőzte honfitársát, Heikki Kovalainent, de már nem tudta megfogni az autót, hiszen a gumik nem tapadtak olyan jól, mint korábban. Az eredmény: a kavicságyból visszakecmeregve ismét kezdhette elölről a felzárkózást. Tizennégy körrel a verseny vége előtt Timo Glock hajtott le egy kanyarnál a műfűre (majd a valódira is), ez megdobta a Toyotát, és alaposan össze is törte. Szerencsére a német pilótának nem esett baja.
Räikkönen esélyei így viszont valamelyest visszajöttek, az azonban már látszott, hogy Hamiltont szinte semmi sem foszthatja meg a futamgyőzelemtől. A vetélytársak közül Robert Kubica kiszállt, mivel összeütközött a figyelmetlen Nakadzsima Kazukival (mindezt úgy, hogy a safety car a pályán volt!), pedig a BMW-k ma is nagyon jól mentek (a lengyel már az időmérőn is csak hibája miatt szorult a második rajthelyre).
Heikki Kovalainen peches boxkiállása miatt még a dobogóról is leszorult, az ekkor még versenyben lévő egyetlen Ferrari pedig lelassult, és egy régi kétütemű motor hangját idézte. Ezt a verseny egyik legszebb jelenete vezette be, amikor a kettesszámú McLaren-Mercedes megelőzte Räikkönent, közben pedig Fernando Alonso - világbajnokot idéző előzéssel - a mélységből indulva elegánsan megkerülte, majd lehagyta mindkét finnt. A maranellóiak egyetlen reménye azonban hamar elszállt, mivel négy körrel a verseny leintése előtt a másik Ferrari is beadta a kulcsot.
A vesztes csapat © AP |
„Jól kaptam el a rajtot – kezdte nyilatkozatát mosolyogva Hamilton. – Ezután higgadtan versenyeztem, tulajdonképpen csak a gumikra kellett figyelnem. Nagy kihívás volt nekünk ez a verseny, de a kocsi fantasztikusan működött. A legrosszabbra készültünk, és egy kis szerencsével ugyan, de minden a lehető legjobban sült el. Jó felkészülés volt ez Malajziára.”
Arra a kérdésre, hogy mit gondol a vetélytársról (mely ezúttal pontot sem szerzett), a brit röviden így válaszolt: „Nem aggódom túlságosan a Ferrari tempója miatt, mert azt gondolom, mi is lehettünk volna gyorsabbak.”
Barrichellót diszkvalifikálták |
A brazil pilóta eredményét és szerzett három pontját törölték a verseny után, mivel a boxba hajtott akkor, amikor a safety car már a pályán volt. Ekkor még csak 10 mp-es büntetést kapott, de mivel piros jelzésnél jött vissza a pályára, diszkvalifikálták. Az eredmények eszerint módosultak, Räikkönen pedig így nyolcadik lett. |
A BMW-k ugyanakkor meglepően erősen kezdtek, és ha Kubica nem esik ki Nakadzsima hibájából, akkor talán mindkét pilótájuk dobogós lehetett volna. A japán pilóta csapattársa, a finn gyökerekkel rendelkező német Nico Rosberg viszont mindenki számára érthetővé tette, miért nem akar megválni tőle a Williams. Alonsót még nem tudni, mennyire zavarja, hogy gyengébb autóban ül az előző évekhez képest, mindenestre nem látszott frusztrálnak, és a Renaultban is bizonyította vezetői kvalitásait. Csapattársa, Nelsinho Piquet első futama viszont csalódás volt mindenki számára. Folytatás egy hét múlva Malajziában.
A végeredmény |
AUSZTRÁL NAGYDÍJ, MELBOURNE, ALBERT PARK (58 KÖR, 307,574 KM) 1. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) 1 óra 34:50.616 A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA (PILÓTÁK): 1. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) 10 pont A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA (KONSTRUKTŐRÖK): 1. McLaren-Mercedes 14 pont |