Räikkönen és a Ferrari bizonyítani akar © MTI/EPA |
„Az első verseny borzasztóan alakult a számukra, és biztos vagyok benne, hogy ezúttal már sokkal jobbak lesznek” - mondta a McLaren brit pilótája az első tréning előtt, ahol csak az ötödik leggyorsabb időt autózta. A pénteki edzésen azonban már az élre ugrott, így kicsit nyugodtabban állt a kamerák elé.
„Nagyon elégedett vagyok a ma reggeli eredményemmel - kezdte a 23 éves Hamilton. - Egyenletes iramot tudtam diktálni az edzésen, a sebességre nem lehet panaszom. Tökéletesnek azért még nem mondanám az autót, a jobb hátulja például kicsit csúszkált, de emiatt nem kellett változtatnunk semmit az előre eltervezett edzésprogramon.”
A rivális olasz istálló is elégedett lehet, miután a tegnapi szabadedzésen az első két helyet szerezték meg, ma reggel pedig Hamilton mögött a másodikat és a harmadikat. Egyúttal erősen fogadkoznak: a versenyen kiköszörülik a múlt heti csorbát.
Mindkétszer a brazil Felipe Massa végzett előrébb, a sajtó mégsem a teljesítményével foglakozik elsősorban. Tartja magát a pletyka, hogy a fiatal Sebastian Vettel válthatja a brazil pilótát a Ferrarinál, bár ezt mindkét érintett hevesen cáfolta. „Szeretnék mindenkit emlékeztetni, hogy három éves szerződésem van.” - igyekezett tisztázni a helyzetet Massa, de Fernando Alonso tavalyi váratlan csapatváltása után sem egy ilyen nyilatkozat, sem bármilyen szerződés nem nyugtat meg senkit.
Hamilton ma elégedett lehetett © MTI/EPA |
Ugyanakkor Robert Kubica (BMW Sauber) és Nakadzsima Kazuki (Williams-Toyota) között múlt vasárnap óta megfagyott a levegő. Ez érthető is, hiszen a lengyel pilóta figyelmetlen japán kollégájának köszönhette a kiesését, holott hét befutó között akár a dobogóra is esélyes lehetett volna.
Felipe Massa (Ferrari) és David Coulthard (Red Bull) sem tud zöld ágra vergődni abban, hogy ki volt a hibás az összeütközésük során. Egyelőre holtponton állnak a „tárgyalások”, mivel Massa nem hajlandó bocsánatot kérni, mondván nincs miért, Coulthard pedig nem enged. Egyelőre itt tartunk.
Az időjárás-jelentés esőt jósolt a verseny idejére, ebből azonban az első két nap nem jött be, hiszen a szabadedzések eddig száraz pályán folytak. Ezeken, ha lehet, még több csúszkálás volt, mint Melbourne-ben, ami egyben azt is jelenti, hogy a pilóták még nem tudtak teljesen összebarátkozni a technikai változtatásokkal.
Az időmérő edzés európai idő szerint szombat reggel hétkor, a tizedik Malajziai Nagydíj vasárnap reggel nyolc órakor veszi kezdetét. Az autóknak 56 kört kell megtenniük az 5543 méter hosszú pályán, dolgukat tizenöt kanyar nehezíti.Ön szerint ki lesz a Formula-1 világbajnoka 2008-ban?