A két Ferrari elvégezte a házi feladatot © MTI |
Hamilton azonnal megkezdte egykori csapattársa, Alonso üldözését, igaz eredménytelenül és csak a spanyol korai boxkiállásának köszönhette, hogy elé tudott kerülni. A verseny első harmada kívülről mindenestre visszafogottnak tűnt, majd egy váratlan balesetet hozott nem várt izgalmakat.
A McLaren finn pilótája, Heikki Kovalainen a második helyen autózva egy jobbkanyarban hatalmas robbanással defektet kapott a bal első kerekén, a pilóta pedig nyílegyenesen a gumifalba rohant az irányíthatatlan autóval. A safety car természetesen azonnal bejött, de sokáig nem is mutatták a szerencsétlenül járt finnt.
Szerencsére kiderült, hogy az első információk szerint nincs nagyobb gond, Kovalainen törés és agyrázkódás nélkül megúszta a balesetet, és végül ő maga is integetett a hordágyról. A lassú körök alatt Rubens Barrichello Hondája alá szorult be a saját elülső légterelő szárnya, és sokáig maga előtt cipelve tartva fel a sort, mivel a boxba a safety car miatt nem hajthatott be.
A 35. körben az időmérőn remekül szerepelt kétszeres világbajnok Fernando Alonso motorja állt le váratlanul, és a hazai közönség óriás tapsa mellett sétált le a pályáról. Egy ideig még a kerítésen átmászva társalgott a rajongóival, majd egy kis motorra ülve elrobogott.
A 42. körben aztán Nico Rosberg (Williams-Toyota) autója is megadta magát, a Ferrarik viszont észrevehetően lassulni kezdtek. Hamilton és Robert Kubica (BMW Sauber) látványosan gyorsabbak voltak a maranellóiaknál, a második helyen autózó Massa pedig az élen álló Räkkönennél. Nick Heidfeld a másik BMW-ben a büntetései miatt a mezőny végéről igyekezett visszatornázni magát, emiatt az élboly küzdelmeiből már nem vehette ki a részét.
Ön szerint ki lesz a Formula-1 világbajnoka 2008-ban?
Időközben Timo Glock (Toyota) és David Coulthard (Red Bull) üldözték egymást majd akadtak össze, ami a veterán brit pilóta jobb hátsó gumijába került. Mivel a defekt távol történt a boxtól, szinte végig kellett mennie csonka gumijával az egész pályán, míg végre kicserélhették neki.
Az utolsó körökre aztán összeszedték magukat a Ferrarik – vagy eddig tartalékoltak –, így első nekifutásra akár simának is tűnhetett a Spanyol Futam. A pole pozíció megszerzése után a finn Kimi Räikkönen a dobogó tetejére is felállhatott, a pódiumra rajta kűvül csapattársa, Felipe Massa majd Lewis Hamilton is követhette.
"Igazából csak a második kiállás volt izgalmas számomra, akkor többen is elhúztak előttem, de szerencsére végül minden jól alakult - mondta a győztes a verseny után. - Ezen a pályán nehéz előzni, és az autó megtartása miatt is figyelnem kellett. Egyszer majdnem ki is csúsztam a hármas kanyarnál, de összességében nem volt nagyobb gond az autó kormányozhatóságát illetően."
A Ferrari a jelek szerint megtalálta önmagát, ezt a mai futamon meggyőzően bizonyították. "Elvégeztük a házi feladatunkat!" - jellemezte a verseny végeredményét mosolyogva Felipe Massa, az olasz istálló brazil pilótája.
A végeredmény |
SPANYOL NAGYDÍJ, BARCELONA (66 KÖR, 307,104 KM) |