Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"097669c6-4cf4-41fd-b18e-0eb099bdb8b0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A most debütált Ferrari 296 Speciale közel 900 lóerővel gyilkolja a hátsó gumijait – jövünk minden fontos részlettel a kihegyezett plugin hibrid sportkocsival kapcsolatban.","shortLead":"A most debütált Ferrari 296 Speciale közel 900 lóerővel gyilkolja a hátsó gumijait – jövünk minden fontos részlettel...","id":"20250430_olasz-virtus-ime-a-valaha-keszult-legerosebb-hatsokerek-hajtasu-ferrari-296-speciale","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/097669c6-4cf4-41fd-b18e-0eb099bdb8b0.jpg","index":0,"item":"d44df3a8-bf2a-46f3-901b-f7cff9138527","keywords":null,"link":"/cegauto/20250430_olasz-virtus-ime-a-valaha-keszult-legerosebb-hatsokerek-hajtasu-ferrari-296-speciale","timestamp":"2025. április. 30. 07:21","title":"Olasz virtus: íme a valaha készült legerősebb hátsókerék-hajtású Ferrari","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d382ea42-14b6-4b18-85e9-1f083c97fe0d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Kassandra Reinhardt egyike azoknak a jógaoktatóknak, akik a YouTube-on építettek stúdióbirodalmat, és emberek millióihoz hozták közel a jógát. A Yoga with Kassandra YouTube-csatornát ma már 2,8 millióan követik, de a kanadai Reinhardt most könyvben is eligazítja azokat, akiket a jóga mélyebb rétegei is érdekelnek. A filozófiája az, hogy minden jógapóz tanít valamit, és valahányszor a szőnyegre lépünk, bölcsességre tehetünk szert. ","shortLead":"Kassandra Reinhardt egyike azoknak a jógaoktatóknak, akik a YouTube-on építettek stúdióbirodalmat, és emberek...","id":"20250430_kassandra-reinhardt-joga-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d382ea42-14b6-4b18-85e9-1f083c97fe0d.jpg","index":0,"item":"200c0ae3-d263-4acb-90c9-6328d936acba","keywords":null,"link":"/elet/20250430_kassandra-reinhardt-joga-interju","timestamp":"2025. április. 30. 11:59","title":"A jógaszőnyegen nincs ítélkezés vagy elvárás – interjú a YouTube egyik legnépszerűbb jógaoktatójával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6476a9f-4fd0-4053-9b05-41b054c414c6","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A fintech cég célja, hogy megrengesse a hagyományos távközlési piacot, és javítsa az ügyfélélményt.","shortLead":"A fintech cég célja, hogy megrengesse a hagyományos távközlési piacot, és javítsa az ügyfélélményt.","id":"20250430_revolut-mobilszolgaltatas-nemet-brit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6476a9f-4fd0-4053-9b05-41b054c414c6.jpg","index":0,"item":"40797193-744a-489a-8a2e-cdc3549b320a","keywords":null,"link":"/kkv/20250430_revolut-mobilszolgaltatas-nemet-brit","timestamp":"2025. április. 30. 12:29","title":"Mobilszolgáltatóként lép piacra a Revolut","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44097af0-f76f-426c-b235-d010e06ac4a9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kérdés sokkal bonyolultabb annál, mint hogy meg lehet-e tanítani egy gorillának a jelnyelv jeleit.","shortLead":"A kérdés sokkal bonyolultabb annál, mint hogy meg lehet-e tanítani egy gorillának a jelnyelv jeleit.","id":"20250430_ertik-e-az-allatok-az-emberi-nyelvet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44097af0-f76f-426c-b235-d010e06ac4a9.jpg","index":0,"item":"001d95ee-a9d7-472c-b8c4-9e1ae3e2782f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250430_ertik-e-az-allatok-az-emberi-nyelvet","timestamp":"2025. április. 30. 07:01","title":"Értik-e az állatok az emberi nyelvet?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1bda0313-8656-4b4a-ba15-ac46483d4fd8","c_author":"Marabu","category":"gazdasag","description":"","shortLead":"","id":"20250501_Marabu-Feknyuz-Deal-Viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1bda0313-8656-4b4a-ba15-ac46483d4fd8.jpg","index":0,"item":"9e40ea9f-2977-4dab-8f80-7b53ecf4be26","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250501_Marabu-Feknyuz-Deal-Viktor","timestamp":"2025. május. 01. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Deal, Viktor?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"acbd816a-9dfc-4f77-b2d2-9459772c4109","c_author":"Imre Réka, Kovács Gábor ","category":"360","description":"A helyi önazonosság védelméről szóló javaslat alapján bármelyik város vagy falu megakadályozhatja, hogy újabb lakosok költözzenek be a településre. Az ingatlan-adásvételek korlátozása azonban értékvesztést okozhat. Ez utóbbi miatt aggódnak a legtöbben. Navracsics Tibor miniszter legújabban bejelentette, hogy valamennyit visszakozhat a kormány, de a részletekkel adós maradt. ","shortLead":"A helyi önazonosság védelméről szóló javaslat alapján bármelyik város vagy falu megakadályozhatja, hogy újabb lakosok...","id":"20250430_hvg-onkormanyzatok-onazonossag-betelepulesek-korlatozasa-ingatlanpiac","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/acbd816a-9dfc-4f77-b2d2-9459772c4109.jpg","index":0,"item":"cf4e216c-c75e-4ebe-a238-248f6c1f31aa","keywords":null,"link":"/360/20250430_hvg-onkormanyzatok-onazonossag-betelepulesek-korlatozasa-ingatlanpiac","timestamp":"2025. április. 30. 13:30","title":"Káosz és tilalom: veszélyes fegyvert ad az önkormányzatok kezébe a kormány a településvédelmi törvénnyel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"517f23c8-d238-4101-8b32-073457724348","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Állítson bármit is a kommunista párt, igeni megérzi az ország ipara a Donald Trump által kivetett gigavámokat. Az elemzők legfeljebb 3,5 százalékos gazdasági növekedést várnak 2025-re.","shortLead":"Állítson bármit is a kommunista párt, igeni megérzi az ország ipara a Donald Trump által kivetett gigavámokat...","id":"20250430_Meredeken-zuhant-a-kinai-gyarak-aktivitasa-aprilisban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/517f23c8-d238-4101-8b32-073457724348.jpg","index":0,"item":"6f2863c3-f48e-4941-9205-4d167bc88921","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250430_Meredeken-zuhant-a-kinai-gyarak-aktivitasa-aprilisban","timestamp":"2025. április. 30. 08:12","title":"Meredeken zuhant a kínai gyárak aktivitása áprilisban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4546e18b-cd50-4d4e-9e20-10ff4d0cafcc","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Sokféle érdek fűződne hozzá, mégsem működik a tavaly élesített vendégletelepedési program. Ezzel szemben Pintér Sándor saját hatáskörben, titokban azt enged be az országba, akit csak akar. ","shortLead":"Sokféle érdek fűződne hozzá, mégsem működik a tavaly élesített vendégletelepedési program. Ezzel szemben Pintér Sándor...","id":"20250430_hvg-vendegletelepedes_pinter_privilegiuma_rejtelyes_idegenek_strategiai_dilettantizmus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4546e18b-cd50-4d4e-9e20-10ff4d0cafcc.jpg","index":0,"item":"8e31d22e-a7c6-45e9-9844-e602d486c739","keywords":null,"link":"/360/20250430_hvg-vendegletelepedes_pinter_privilegiuma_rejtelyes_idegenek_strategiai_dilettantizmus","timestamp":"2025. április. 30. 06:30","title":"Ha úgy érzi, nemzeti érdek betelepülnie Magyarországra, forduljon Pintér Sándorhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Újabb kérdések merültek fel az eltűnt utasszállítóról
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Szakértők szerint bármi is történt a Malaysia Airlines Boeing 777-esével szombat hajnalban, olyan gyorsan történt, hogy a pilótáknak nem volt ideje vészjelzést leadni – írta hétfőn az AP hírügynökség.
Katonai radarok azt mutatták, hogy a gép az addigi repülési irányát megváltoztatta, és elkezdett visszafordulni. Ha ez az információ helytálló, akkor kevésbé valószínű, hogy a gép hirtelen felrobbant a levegőben, ugyanakkor több további kérdést is felvet azzal kapcsolatban, hogy a pilóták miért nem kértek segítséget.
Ha komoly műszaki hiba fordul elő, a pilótáknak akkor is lett volna ideje vészjelzést leadni, ebből lehet arra következtetni, hogy bármi is történt, az nagyon gyorsan történt – mondta a hírügynökségnek William Waldock, az Embry-Riddle Légügyi Egyetem oktatója.
A radarjeleket nyilvánosan megjelenítő Flightradar24.com a hétvégén a Facebook-oldalán közölte, hogy a gép 35 ezer láb magasságban repült, amikor az addigi 25 fokos haladási irányát 40 fokra változtatta, majd eltűnt a radarról, de a fordulás a repülési tervben is szerepelt.
Hogy pontosan mi történt, azt a hatóságoknak hónapokba, vagy akár évekbe is telhet kideríteni, ebben akkor lesz előrelépés, amikor megtalálják a gép fedélzeti adatrögzítőjét, azaz a fekete dobozt, és a légügyi hatóságok elkezdik vizsgálni az adatokat.
A legtöbb baleset felszálláskor és a kezdeti emelkedéskor, valamint süllyedésnél, végső megközelítésnél és landoláskor fordul elő, utazómagasságon a balesetek mindössze 9 százaléka történik a Boeing statisztikái szerint.
John M. Cox egykori pilóta elmondása szerint ha a roncsok nagy területen szóródtak szét, akkor a repülő feltehetően még a levegőben szétesett, ha kisebb területen, akkor repülési magasságból a tengerbe zuhanhatott. Nem zárta ki azt a lehetőséget sem, hogy a törzs strukturális hibája miatt történt a baleset.
A pilóta elmondása szerint a kapitány és az első tiszt sem állította át a gép fedélzetén lévő válasz-jeladó berendezésen (transzponder) a négyjegyű azonosító kódot vészjelzésre, bár a berendezés egy mozdulattal kikapcsolható, és nem sugározza tovább a repülési adatokat.
A Boeing 777-es az egyik legbiztonságosabb gép, a tavalyi San Fransisco-i balesetet leszámítva nem volt halálos balesete 1995 júniusi első kereskedelmi felszállása óta. A balesetben a Szöulból érkező gép a végső megközelítéskor túl alacsonyan repült, és a földet érés előtt közvetlenül a futópályát az óceántól elválasztó kőfalba csapódott a farka A 777-es átperdült, kigyulladt és a futópálya mellett állt meg. A gépen 307-en utaztak, hárman meghaltak.