Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e4705259-2872-44de-8cd7-f157b41cd028","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"gazdasag","description":"Maroš Šefčovič kereskedelemért felelős uniós biztos szerint a Donald Trump által bejelentett vámok 380 milliárd euró értékű európai exportot érintenek.","shortLead":"Maroš Šefčovič kereskedelemért felelős uniós biztos szerint a Donald Trump által bejelentett vámok 380 milliárd euró...","id":"20250407_donald-trump-vam-europai-unio-maros-sefcovic-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4705259-2872-44de-8cd7-f157b41cd028.jpg","index":0,"item":"99107d43-4811-4b2d-98be-249951e34cbb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250407_donald-trump-vam-europai-unio-maros-sefcovic-ebx","timestamp":"2025. április. 07. 16:37","title":"Itt az EU ajánlata Trumpnak: 0 százalékos vámok, kölcsönösen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05b69421-c41d-41a2-b33a-77fe1c088732","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az MKIK, az MGYOSZ és az ÉVOSZ mellett ezúttal az Audi, a Mercedes, a BMW és a Bosch képviselőit is egyeztetésre hívta.","shortLead":"Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az MKIK, az MGYOSZ és az ÉVOSZ mellett ezúttal az Audi, a Mercedes, a BMW és...","id":"20250407_nagy-marton-ngm-iparkamara-mgyosz-evosz-audi-mercedes-bmw-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05b69421-c41d-41a2-b33a-77fe1c088732.jpg","index":0,"item":"3ad8f67a-cf80-4def-9635-94f3c6a77054","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250407_nagy-marton-ngm-iparkamara-mgyosz-evosz-audi-mercedes-bmw-ebx","timestamp":"2025. április. 07. 13:29","title":"Mindenki megnyugodhat: Nagy Márton már tanácskozik az amerikai vámokról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d1103b3b-6bb5-4875-8cd1-450b0bde736d","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Ilyen az, amikor a Rolls-Royce némi sportosságot csempész luxustól tocsogó elegáns limuzinjába, mely ezáltal a hátul pöffeszkedő uraságnak és a sofőrnek egyaránt kedvezni próbál. Teszten a méregdrágán akár még a csillagokat is lehozó új Ghost Black Badge.","shortLead":"Ilyen az, amikor a Rolls-Royce némi sportosságot csempész luxustól tocsogó elegáns limuzinjába, mely ezáltal a hátul...","id":"20250406_uj-rolls-royce-ghost-black-badge-teszt-velemeny-220-millio-forint-600-loero-v12","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d1103b3b-6bb5-4875-8cd1-450b0bde736d.jpg","index":0,"item":"e919ecc6-6740-47ba-9808-2fc7b33f7c0a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250406_uj-rolls-royce-ghost-black-badge-teszt-velemeny-220-millio-forint-600-loero-v12","timestamp":"2025. április. 06. 13:00","title":"220 millió forintos sportöltöny: teszten a 600 lovas V12-es új Rolls-Royce Ghost","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2d6fc447-97f8-45cb-8cba-acc15698b24f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Még csak találgatások vannak arról, hogy mikor jelenik meg, de az már bizonyosnak tűnik, hogy lesz összehajtható telefonja az Apple-nek is. A közelmúltban két, egymástól független kiszivárogtatás is arról szólt, hogy egészen különleges anyagból fog készülni az eszköz csuklópántja.","shortLead":"Még csak találgatások vannak arról, hogy mikor jelenik meg, de az már bizonyosnak tűnik, hogy lesz összehajtható...","id":"20250406_apple-osszehajthato-iphone-femuveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d6fc447-97f8-45cb-8cba-acc15698b24f.jpg","index":0,"item":"baf65225-53d8-4cea-8a91-5862ae31b583","keywords":null,"link":"/tudomany/20250406_apple-osszehajthato-iphone-femuveg","timestamp":"2025. április. 06. 18:03","title":"Olyan anyag kerülhet az Apple összehajtható iPhone-jába, amilyen még sosem volt ilyesmiben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9192d210-ade1-48fd-aa52-aca29dbd547e","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A cég, amitől azóta Papcsák csendben megvált, több százmilliós bevételt produkált.","shortLead":"A cég, amitől azóta Papcsák csendben megvált, több százmilliós bevételt produkált.","id":"20250406_Papcsak-cegenek-nem-volt-engedelye-arra-hogy-az-Uzsoki-Korhazban-VIP-tevekenyseget-vegezzen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9192d210-ade1-48fd-aa52-aca29dbd547e.jpg","index":0,"item":"047d5c7c-dc05-4cad-a80a-660cb7f8594d","keywords":null,"link":"/itthon/20250406_Papcsak-cegenek-nem-volt-engedelye-arra-hogy-az-Uzsoki-Korhazban-VIP-tevekenyseget-vegezzen","timestamp":"2025. április. 06. 12:00","title":"Papcsák cégének nem volt engedélye arra, hogy az Uzsoki Kórházban VIP tevékenységet végezzen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2da67a3c-0c54-4631-baf6-06aab47403c0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Meta négy modellt is készít az új, LLaMA 4-hez, amiből kettőt már meg is mutatott a világnak. A másik kettő érkezéséről még nincs hír, de részleteket már ezekről is tudni.","shortLead":"A Meta négy modellt is készít az új, LLaMA 4-hez, amiből kettőt már meg is mutatott a világnak. A másik kettő...","id":"20250407_meta-llama-4-nagy-nyelvi-modell-mesterseges-inteligencia-llama-4-scout-llama-4-maverick-llama-4-behemoth","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2da67a3c-0c54-4631-baf6-06aab47403c0.jpg","index":0,"item":"1e3235a1-8a5f-4eaa-929a-a6edb24602c5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250407_meta-llama-4-nagy-nyelvi-modell-mesterseges-inteligencia-llama-4-scout-llama-4-maverick-llama-4-behemoth","timestamp":"2025. április. 07. 11:03","title":"Továbbfejlesztette mesterséges intelligenciáját a Meta, állítja, ez most az egyik legerősebb a piacon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48a35a22-82dd-493b-ac82-0e217c25c101","c_author":"Krusovszky Dénes","category":"360","description":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Krusovszky Dénesnek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: öntörvény, indulatvezér, vámokfutás, ítéletnap, vesztegzár.","shortLead":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg...","id":"20250406_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48a35a22-82dd-493b-ac82-0e217c25c101.jpg","index":0,"item":"b6cdc507-b44f-4417-ab0e-88f08e5a21c8","keywords":null,"link":"/360/20250406_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","timestamp":"2025. április. 06. 17:30","title":"Hogyan kúráljuk a hírundort cseresznyevirággal? Az én hetem Krusovszky Dénessel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd13c52f-54be-438e-8d93-94acce86ab24","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A kormány ugyanis nem kötelezte a bankokat arra, hogy a funkciót elérhetővé tegyék a kártyaolvasóikon.","shortLead":"A kormány ugyanis nem kötelezte a bankokat arra, hogy a funkciót elérhetővé tegyék a kártyaolvasóikon.","id":"20250407_bolti-keszpenzfelvetel-kudarc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd13c52f-54be-438e-8d93-94acce86ab24.jpg","index":0,"item":"ba7d9859-0295-43b0-bf3e-552b0a973deb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250407_bolti-keszpenzfelvetel-kudarc","timestamp":"2025. április. 07. 11:59","title":"Kudarcba fulladt a bolti készpénzfelvétel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Újabb kérdések merültek fel az eltűnt utasszállítóról
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Szakértők szerint bármi is történt a Malaysia Airlines Boeing 777-esével szombat hajnalban, olyan gyorsan történt, hogy a pilótáknak nem volt ideje vészjelzést leadni – írta hétfőn az AP hírügynökség.
Katonai radarok azt mutatták, hogy a gép az addigi repülési irányát megváltoztatta, és elkezdett visszafordulni. Ha ez az információ helytálló, akkor kevésbé valószínű, hogy a gép hirtelen felrobbant a levegőben, ugyanakkor több további kérdést is felvet azzal kapcsolatban, hogy a pilóták miért nem kértek segítséget.
Ha komoly műszaki hiba fordul elő, a pilótáknak akkor is lett volna ideje vészjelzést leadni, ebből lehet arra következtetni, hogy bármi is történt, az nagyon gyorsan történt – mondta a hírügynökségnek William Waldock, az Embry-Riddle Légügyi Egyetem oktatója.
A radarjeleket nyilvánosan megjelenítő Flightradar24.com a hétvégén a Facebook-oldalán közölte, hogy a gép 35 ezer láb magasságban repült, amikor az addigi 25 fokos haladási irányát 40 fokra változtatta, majd eltűnt a radarról, de a fordulás a repülési tervben is szerepelt.
Hogy pontosan mi történt, azt a hatóságoknak hónapokba, vagy akár évekbe is telhet kideríteni, ebben akkor lesz előrelépés, amikor megtalálják a gép fedélzeti adatrögzítőjét, azaz a fekete dobozt, és a légügyi hatóságok elkezdik vizsgálni az adatokat.
A legtöbb baleset felszálláskor és a kezdeti emelkedéskor, valamint süllyedésnél, végső megközelítésnél és landoláskor fordul elő, utazómagasságon a balesetek mindössze 9 százaléka történik a Boeing statisztikái szerint.
John M. Cox egykori pilóta elmondása szerint ha a roncsok nagy területen szóródtak szét, akkor a repülő feltehetően még a levegőben szétesett, ha kisebb területen, akkor repülési magasságból a tengerbe zuhanhatott. Nem zárta ki azt a lehetőséget sem, hogy a törzs strukturális hibája miatt történt a baleset.
A pilóta elmondása szerint a kapitány és az első tiszt sem állította át a gép fedélzetén lévő válasz-jeladó berendezésen (transzponder) a négyjegyű azonosító kódot vészjelzésre, bár a berendezés egy mozdulattal kikapcsolható, és nem sugározza tovább a repülési adatokat.
A Boeing 777-es az egyik legbiztonságosabb gép, a tavalyi San Fransisco-i balesetet leszámítva nem volt halálos balesete 1995 júniusi első kereskedelmi felszállása óta. A balesetben a Szöulból érkező gép a végső megközelítéskor túl alacsonyan repült, és a földet érés előtt közvetlenül a futópályát az óceántól elválasztó kőfalba csapódott a farka A 777-es átperdült, kigyulladt és a futópálya mellett állt meg. A gépen 307-en utaztak, hárman meghaltak.