Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Még egy ok, hogy ne együnk hamburgert

2010. június 03., csütörtök, 12:10 • Utolsó frissítés: 2010. június 03., csütörtök, 12:20
Szerző: MTI


Címkék: hamburger; asztmás tünetek; nemzetközi kutatás;

Heti három vagy annál több hamburger fokozhatja az asztma és a zihálás veszélyét a gyerekeknél, a gyümölcsökben és halakban gazdag étrend viszont csökkenti a kockázatot - derült ki egy átfogó nemzetközi kutatás végeztével.

Német, spanyol és brit szakemberek 20 országban 50 ezer, 8 és 12 év közötti gyerek étkezési szokásait feltérképezve találtak kapcsolatot az étkezés minősége, illetve az asztma között. A kapcsolat azokban a fejlett országokban a legerősebb, ahol az étrendben gyakran szerepelnek gyorséttermi fogások. A húsban gazdag táplálkozás önmagában nem rejti magában az asztma veszélyét, a gyakori hamburgerezés viszont összefüggésben áll más életviteli tényezőkkel, amelyek viszont már fokozhatják az asztma kockázatát - olvasható a Thorax című brit tudományos folyóiratban közölt tanulmányban. 

Kívánatos darab. De van hátulütője

Fotó: null

A szendvicsek más életmódbeli és környezeti faktorokkal - így az elhízással és a mozgáshiánnyal - járnak kéz a kézben - fogalmazott Gabriele Nagel, a németországi Ulm egyetemén működő epidemiológiai intézet munkatársa, a kutatás vezetője. Ugyanakkor "biológiailag megbízható" jelek utalnak arra, hogy az egészségesebb táplálkozásnak pozitív hatásai vannak. A gyümölcsökben és zöldségekben lévő antioxidánsok, valamint a halakban található omega-3 zsírsav - amely gyulladáscsökkentő - egyaránt segíthet a betegség elkerülésében. A C-vitaminban gazdag ételekről például úgy vélik, szerepet játszanak a tüdő jobb működésében és az asztmás tünetek ritkulásában. 

A probléma súlyát jelzi, hogy Nagy-Britanniában 1,1 millió gyereket kezelnek asztmával, míg az Egyesült Államokban ez a leggyakoribb krónikus gyerekbetegség, 10 millió diagnosztizált gyerekkel.


Még egy ok, hogy ne együnk hamburgert




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
AJÁNLJUK MÉG
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X