szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Bajnai Gordon fémjelezte Együtt 2014 arra kíváncsi, hogy a Békemenetek szervezéséről elhíresült Civil Összefogás Fórum (CÖF) hogyan gyűjtött 100 milliót 10 nap alatt kampányára.

A Békemenetek szervezéséről elhíresült Civil Összefogás Fórum (CÖF) november 8-i sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy „emlékeztető” kampányt indít Bajnai Gordon kormányzati szerepével kapcsolatban. A sajtótájékoztatón elhangzott, a kampány forrásainak előteremtése érdekében néhányszáz forintos adományokat várnak szimpatizánsaiktól. Alig 10 nap telt el ezt követően és Magyarország köztereit, internetes portáljait, országos és megyei napilapjait, valamint a fővárosi tömegközlekedési eszközöket máris ellepték a CÖF által jegyzett lejárató hirdetések - olvasható az Együtt 2014 közleményében.
 
Kampányszakemberek szerint egy ehhez hasonló, országosan „látszó” kampányhoz mintegy 400-800 darab óriásplakát-helyre van szükség, illetve – figyelembe véve az egész oldalas sajtóhirdetések, a BKV-reklámok és az internetes bannerek listaárait – minimum 100 millió forintos büdzsére - írják. Az Együtt 2014 számításai szerint a CÖF átlagosan legkevesebb napi 10 millió forintnyi adományt gyűjtött össze mindössze 10 nap alatt – más megoldás nem lehet, ha csak nem közpénzből finanszírozzák a "hazug lejárató kampányt".

A kampány közpénzből való finanszírozására utal a CÖF és a nagyobbik kormánypárt olajozott együttműködése is: Selmeczi Gabriella szóvivő-asszony szinte azonnal a nevére vette a CÖF kampányát, illetve annak indulása óta több fideszes politikus vesz részt a kampány csúsztatásainak terjesztésében - írják.
 
Szerintük magyarázatra szorul az a tény is, hogy a kampány egyik legnagyobb nyertese az a Publimont nevű közterületi reklámcég, amely a BKV-felületek értékesítési jogával rendelkezik, és amelynek két tulajdonosa Nyerges Zsolt, illetve Simicska Lajos két érdekeltsége, valamint az ún. Mahir-oszlopokon keresztül az ugyancsak Simicska-tulajdonban lévő MahirCityposter Kft. is részesült a lejárató kampány költségvetéséből.

Piaci hírek szerint a médiavásárlási feladatok nagy részét az az IMG nevű médiavásárló cég végezte, amely 2010 óta szinte minden állami közbeszerzésen favoritnak számít, sajtóértesülések szerint a Közgép-birodalomhoz tartozik, egyik vezetője pedig az a Patonai Péter, aki az első Orbán-kormány idején a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) elnök-vezérigazgatója volt - olvasható közleményükben.
 
Az Együtt 2014-nek erős a gyanúja, hogy a kampányt "nem egyszerűen közpénzekből finanszírozzák, de e közpénzek nagy részéből a fenti céges szűrőkön keresztül magánpénz lesz, amely a Nyerges-Simicska-birodalomhoz vándorol". "Ezeket a kételyeket csak a CÖF tudja eloszlatni, mégpedig azzal, ha „forint-fillérre” elszámol a nyilvánosság előtt a lejárató kampány költségeivel és forrásaival – további titkolózásuk csak a gyanút igazolja" - zárul a közlemény.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!