szerző:

Újabb hírportál élén történik változás: távozik a vs.hu főszerkesztője.

Távozik Kerényi György, a tavaly indult vs.hu hírportál főszerkesztője. A hvg.hu úgy tudja, a főszerkesztő a szerdai bejelentésekor arról beszélt az újságíróknak, hogy ő és a tulajdonos másképp gondolkodnak a lap „középen állásáról”. Információnk szerint jelen volt a kiadó ügyvezetője, Száraz István is, aki Kerényi mondatát nem kommentálta, viszont arról beszélt, hogy további fejlesztések várhatóak, bővíteni akarja a szerkesztőséget és már tárgyal az új főszerkesztő kinevezéséről, igaz, nevet nem említett.

A vs.hu tavaly november elején 25 fős szerkesztőségi stábbal indult. Kerényi a csapat nagy részét a Magyar Rádió, a Magyar Narancs – Kerényi egykori munkahelyei – és a Mandiner korábbi újságíróiból verbuválta, de igazoltak le embereket az MTI-ből és a HVG-csoporttól is.

A vs.hu közleménye

Cikkünk megjelenése után a kiadó ezt a közleményt adta ki.

"Szeptember 1-vel távozik a főszerkesztő, de októberig még segít az ügyvezetőnek. Utódját hamarosan kinevezik. Kerényi György egy évvel ezelőtt alapítóként csatlakozott az online hírportált létrehozó csapathoz és a szerkesztőség felépítése, valamint a működés üzemszerű beindítása után most távozik. Döntését azzal indokolta, hogy a vs.hu jövőjéről alkotott elképzelései néhány ponton eltértek a vezetőség által megfogalmazott távlati céloktól."

A híreket formabontóan tálaló hírportál az utóbbi hónapokban 60 és 110 ezer közötti egyedi látogatót ért el a Gemius adatai szerint, de az utóbbi hetekben főleg a lap vb-oldalának köszönhetően jelentős mértékben megugrott az olvasottság. (Állítólag voltak olyan napok, amikor csak a vb-aloldalnak magasabb volt a látogatottsága, mint a vs.hu többi részének.)

Fiatal szerkesztőség

A vs.hu-t a budapesti New Wave Production Kft. jegyeztette be. A kft egyik tulajdonosa a DryCom Kft., amely a vendéglátóiparban több érdekeltséget is jegyző Száraz István Péter cége, és amely a We Love Budapest/Balaton programajánló portálokban tulajdonos. A Cink.hu tavaly októberen arról írt, hogy a portál mögött Szemerey Tamás áll, aki a volt miniszter, jelenlegi jegybankelnök, Matolcsy György unokatestvére. Szemerey úgy került a képbe, hogy a cseh Bawaco egyik tulajonosa egy Ján Nagy nevű szlovákiai magyar üzletember, aki több szlovákiai és cseh cégben üzlettársa, illetve alkalmazottja Szemereyéknek.

Kerényi György még rádiósként

Kerényi 2006 és 2010 között az MR1-Kossuth Rádió főszerkesztője volt, korábban az Amaro Drom roma lapot vezette, továbbá a Roma Sajtóközpont alapító belpolitikai vezetője volt. Ő indította Magyarország első cigány rádióját, a Rádió C-t, dolgozott a Magyar Narancsnak is. A Kossuth Rádiót a Magyar Rádió elnökével, Such Györggyel egy időben hagyta el, akinek 2010. július végén járt le a négyéves mandátuma.

"Olyan embereket válogattunk ki, akiket képesnek éreztünk arra, hogy egy, a megszokottól eltérő szerkesztőségi munkafolyamatban kreatívan részt tudnak venni – és erre motiváltak is. [...] Tudatosan fiatal csapatot válogattunk össze: a szerkesztőség több mint ötven százaléka 30 év alatti, mellettük néhány nagy szakmai tapasztalattal bíró kollégával. A szerkesztőség egyharmada nő." – fogalmazott Kerényi György annak idején a Kreatívnak a szerkesztőség kialakításáról.

A vs.hu az utóbbi hónapokban kereste a helyét a magyar online lappiacon, így változások is voltak a csapat összetételében. Távozott az operatív igazgató Pohly Ferenc, a Magyar Narancs egykori, illetve az Origó alapító-munkatársa, és Csuday Gábor, a Kreatív korábbi munkatársa. A vs.hu-nál dolgozik a HVG egykori gazdasági újságírója, Szabó Yvette és a hvg.hu korábbi sportrovat-vezetője, Simon Andrea és az Itthon rovat volt újságírója, Kovács Áron.

Kerényi másfél hónapon belül a második hírportál-főszerkesztő, aki távozik. Még június elején mondott fel a tulajdonos Sáling Gergőnek, az Origó főszerkesztőjének. A kiszivárgott információk szerint az állammal számos, milliárdos szerződést kötő Magyar Telekomon nagy volt a politikai nyomás, állítólag a kormányban rossz néven vették, hogy az Origó egyik újságírója, Pethő András a Miniszterelnökséget vezető államtitkár, Lázár János külföldi utazásairól, az erre elköltött közpénzről írt. Pethő később felmondott, ahogy a a hírportál több újságírója is. A Magyar Telekom cáfolta, hogy politikai nyomás lett volna rajtuk és a megváltozott olvasói szokásokkal indokolta a főszerkesztő leváltását.

Érdekesnek találta cikkünket? Értékelje!
Köszönjük!