szerző:
hvg.hu

Újabb részletek derülnek ki a Figyelő legfrissebb számában arról, hogy hogyan alakult a kormány és a Magyar Telekom, illetve az Origo Zrt. viszonya, amelynek következményeképpen úgy bocsátották el a lap főszerkesztőjét, hogy a kirúgásról volt főnöke ma már elismeri, hogy nem gondolta végig a következményeit.

A 444.hu után a Figyelő is háttércikket írt arról, hogy az Origo Zrt. és a tulajdonos Magyar Telekom, valamint a kormányzat között milyen meccsek folytak, amelyek végén június 2-án úgy sikerült leváltani Sáling Gergőt, az Origo.hu főszerkesztőjét, hogy a fél szerkesztőség felállt és otthagyta a céget.

A 444.hu múlt heti cikkében már jól körülírta, hogy a Telekom német tulajdonosának milyen üzleti érdeke fűződött ahhoz, hogy jóban legyen a kormánnyal, például a mobilfrekvenciák megtartása. Szerdai cikkében a hvg.hu pedig arról írt, hogy május végén a kormány jelentősen csökkentette annak a mobilfrekvenciának a díjait, amelyre a Magyar Telekom a leginkább pályázik.

A Figyelő cikke is felidézi, hogy a Magyar Telekom azon kevés cég egyike, amelynek vezérével Orbán Viktor rendszeresen találkozik, az elmúlt három év alatt például már négyszer. Történik ez annak ellenére, hogy Telekommal szemben a második Orbán-kormány először ellenséges volt, később azonban a távközlési szektorban, a negyedik mobilszolgáltató gründolásakor mutatott kudarcos állami próbálkozások után tavaly április óta a felek kibékültek. A 444. hu cikkében az szerepel, hogy ekkor küldték Magyarországra és nevezték ki a cég igazgatósági elnökévé Kerstin Günthert, akinek a feladata az volt, hogy elsimítson minden konfliktust a kormány és a vállalat között.

Tüntetés a sajtószabadságért Sáling Gergő leváltását követően
©

A Figyelő cikke szerint politikai komisszárok sürgölődnek az Origo körül, nevezetesen Várhegyi Attila volt fideszes államtitkár cége, a Prestige Média, akik időnként tanácsokat adtak, kéréseket fogalmaztak meg.

A Lázár János utazásairól szóló cikksorozatról, amelyhez Sáling Gergő főszerkesztő leváltását kötik, a Figyelő azt írja, hogy az Origo eredetileg Martonyi és Szijjártó utazásait elemezte volna, de a begyűjtött adatok alapján ennek következtetései elsikkadtak amellett az észrevétel mellett, hogy Lázár János államtitkár néhány, nem tisztázott célú útján mekkora szállodaszámlát produkált, ráadásul a sztori ellen – áll a cikkben – "minden eddiginél jobban prüszköltek a politikusok, a háttéremberek".

A cikkek szerzője, Pethő András ugyan magánszemélyként indított pert a miniszterelnökség ellen, de a Fideszben mégis úgy értelmezték, hogy a portál beperelte a kormányt a választások előtt. A vezérigazgató Vaszily Miklós előbb azt kérte a választások előtt a szerkesztőségtől, hogy halasszák el a pert, de ebbe nem mentek bele, csak abba, hogy amíg nincs a kezükben konkrétum, addig nem írnak a perről. Ezután jött a második rossz pont: az Origo.hu a választások estéjén szolidaritást vállalt a Fidesz eredményváró központjából kizárt többi szerkesztőséggel. Majd Rogán Antal vagyonosodási ügyében érkezett "kérés" a szerkesztőséghez, hogy ne szerepeljenek az ügyben a polgármester "gyerekei", vagyis a drága magánóvoda költsége, és ez a szál nem is szerepelt a cikkekben. A Figyelő szerint Sáling leváltását megelőzően nagyon határozott üzenet érkezett Vaszilyhez az eltávolítására a Magyar Telekom egyik vezetőjétől.

A cikk végül arról is ír, hogy a Magyar Telekom össze akar állni a Sanoma digitálismédia-portfóliójával, erre, és az 50-50 százalékos cégre már kész tervek vannak, de az üzletnek bekavarhat az Origo főszerkesztőjének leváltása, és már kétséges az Origónak mint brandnek a jövője. Vaszily a Figyelőnek azt mondta, most már látja, hogy rendkívül szerencsétlenül időzítették a leváltást, és nem mérte fel annak következményeit. A cikk alapján Pálmai L. Ákosnak, az új főszerkesztőnek lesz a feladata, hogy a Sanoma és az Origo közötti, igen sokat emlegetett szinergiát megoldja.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
A mobilgyártó azt ígérte, először ad 5G telefont Európának – és mindjárt meg is mutatja

A mobilgyártó azt ígérte, először ad 5G telefont Európának – és mindjárt meg is mutatja

A Fidesz leszavazta Bálint gazda díszpolgárságát

A Fidesz leszavazta Bálint gazda díszpolgárságát

A kormány sportberuházásait népszerűsíti egy megtévesztő nevű új oldal

A kormány sportberuházásait népszerűsíti egy megtévesztő nevű új oldal

Megszólalt a férfi, aki puszta kézzel végzett egy pumával

Megszólalt a férfi, aki puszta kézzel végzett egy pumával

200 éve született az ember, akinek azt is köszönheti, amit az előbb megnyomott

200 éve született az ember, akinek azt is köszönheti, amit az előbb megnyomott

Bauer: Hogyan mennek vissza?

Bauer: Hogyan mennek vissza?