szerző:

Az RTL Klub tavaly összesen 1,6 milliárdos tiszteletdíjat fizetett a vezetőségének, a menedzsment így nagyságrendileg jobban járt a csatorna 244 dolgozójánál – jelentette a kormány és a kormánypárt milliárdos megbízásait zsinórban elnyerő Századvég Gazdaságkutató Zrt. tulajdonában lévő Napi Gazdaság.

Összesen 1,6 milliárdot fizetett ki tiszteletdíjként tavaly az RTL Klub a tévécsatornát működtető társaság igazgatósági és felügyelőbizottsági tagjai részére – közölte hétfői számában a Napi Gazdaság.

A lap szerint a 14 érintett vezető átlagosan és fejenként bruttó 110 millió forinttal lehetett gazdagabb az elmúlt évben. Ez azt jelenti, hogy tizenegyszer magasabb volt az átlag felsővezetői fizetés a dolgozóinál – tette hozzá a beszámoló. A Napi Gazdaság a cégbírósági adatok alapján azt is kiszámolta, hogy a dolgozók bruttó bére átlagosan 14 millió forint volt tavaly, vagyis havonta több mint egymillió forintos jövedelmük származott a csatorna munkatársainak.

Az RTL Klub cégbírósági adatai szerint kétmilliárd forinttal, 25,7 milliárdról 23,7 milliárdra csökkent a társaság bevétele 2013-ban az azt megelőző évhez képest, míg a személyi jellegű ráfordítások nőttek – írták.

Az RTL Klubtól hétfő délelőtt reagáltak. Jelezték, hogy nem 1,6 milliárd, hanem összesen 1 millió 680 ezer forint tiszteletdíjat vettek fel 2013-ban az RTL Klub vezetőségének tagjai. „Nehéz elhinni, hogy egy gazdasági szaklap ne tudná helyesen értelmezni egy vállalat éves beszámolóját” – olvasható a csatorna közleményében.

A Napi Gazdaság helyreigazítást tett közzé hétfőn kora délután. Rövid közleményükben nyomtatási hiábra hivatkoztak.

©

A tévécsatorna június elején kiemelten kezdett foglalkozni a kormányzat számára igazán kritikus témákkal, azt követően, hogy beterjesztették és elfogadták azt a reklámadónak nevezett különadót, amellyel minden valamirevaló bevétellel rendelkező médiacéget büntetnek, de a legnagyobbat az RTL Klubon ütik vele.

Miniszterelnökség szerint az RTL Klub a beszámolóival bosszúhadjáratot indított azért, mert Magyarországon is adót kell fizetnie – bár az RTL a reklámadó ellen tiltakozott, nem az adófizetés ellen. A Miniszterelnökség elfogadhatatlannak nevezte, hogy a kormánytagok családtagjain, mint például a miniszterelnök édesapján akar bosszút állni a csatorna. "A reklámpiac más szereplői is kifizetik a reklámadót, mégsem indítanak bosszúhadjáratot" – írták.

Múlt héten Lázár János beszélt a Napi Gazdaságnak az RTL Klubról és vezetőiről, akik szerinte azt gondolják, törvényen felül állnak. Azt is mondta, hogy a csatorna "korrupt vállalkozás", ráadásul "gyarmatnak tekintik az országot".

A most az RTL Klub vezetőinek jövedelmével foglalkozó Napi Gazdaságot tavaly vásárolta meg a Századvég Gazdaságkutató Zrt. A lap még áprilisban, a Századvég beszállása előtt azt írta, hogy három év alatt bruttó 4,7 milliárd forintot fizethet ki a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a Századvég konzorciumának közvélemény-kutatásra, tanulmánykészítésre és tanácsadásra.

A Századvég Gazdaságkutató Zrt.-t 2010. március végén hozta létre Giró-Szász András politológus, korábbi kormányszóvivő és Heim Péter közgazdász, aki az igazgatóság elnöki székét is elfoglalja – idézte fel áprilisban a lap. Giró-Szász 2011 szeptemberében, kormányszóvivői kinevezését követően lemondott igazgatósági tagságáról, és tulajdonosként is törölték a cégnyilvántartásból.

Nem volt mindig olyan felhőtlen a Fidesz és a Századvég-csoport viszonya, mint az utóbbi években, amióta az agytröszt folyamatosan nyeri el a kormánypárt és a kormány milliárdos megbízásait – írta a századvéges kör és a kormánypárt viszonyáról szóló többrészes sorozatában tavaly ősszel a hvg.hu.

Cikk megosztása
Címkék