szerző:

A Facebook egy közel 300 ezres katalógusban tartja nyilván felhasználói érdeklődési körét. Meglepő, hogy a különböző témák iránt hányan érdeklődnek a felhasználók közül.

A Facebook nemrég indította el az Audience Optimization nevű funkciót, ami a közönség optimalizált elérésére szolgáló új eszköz az oldalak üzemeltetői számára. Mindez azt jelenti, hogy a kezelők úgy tudnak majd publikálni egy-egy posztot, hogy az a lehető legtöbb követő érdeklődési körébe beletartozzon. A The Verge összesen 282 002 ilyen érdeklődési kört gyűjtött össze a Facebook nyilvánossá tett listájából, amelyben a megfogható témakörtől – például Beyoncé – az érzelmekig mindent megtalálhatunk.

©

A legtöbb érdeklődési kör igen tág fogalomkörhöz tartozik, mint például életmód és kultúra, emberek, hírek, szórakozás. Ezekben azonban közös, hogy mindegyik esetében egy pontos szám határozza meg – nullától 1 466 365 990-ig –, hogy hányan érdeklődnek az adott téma iránt. Az utóbbi számhoz maga a Facebook tartozik: ennyien érdeklődnek a Facebook iránt a Facebookon.

Mivel a szám nem csak azt jelenti, hogy az adott oldalt hányan lájkolják, hanem többféle összetevő alapján számolja ki a közösségi oldal algoritmusa, így a sima rajongói számnál érdekesebb eredményeket lehet belőle kiolvasni. Például a japán Puffy AmiYui pop-duó ezek alapján népszerűbb, mint Beyoncé (139 millió vs. 80 millió érdeklődő) a Minyonok (75 millió) lenyomják Kanye Westet (74 millió), a Disney on Ice előadás (36 millió) pedig a Trónok harcát (34 millió) előzi be. A hírességek közül viszont Justin Bieber érdekli a legtöbb embert.

©

Bár a negatív érzelmek közül a bűn 88 millió, az unalom 81 millió, a sírás 41 millió és az irigység 41 millió érdeklődője soknak tűnhet, a pozitív érzelmek mellett mindez eltörpül. Az adatok szerint a szerelem 839 millió, a boldogság pedig 571 millió ember érdeklődési köréhez tartozik. A top 10-es lista az alábbiak szerint alakul: szerelem, élet, barátság, boldogság, hála, mosoly, nevetés, kívánság, kíváncsiság, LOL.

©

A negatív érzelmek top10-es listája: unalom, ütés, sírás, “kuss”, semmi, irigység, könnyek, csalás, hazugság, büntetés.

©

A kütyük közül az iPhone a legnépszerűbb (428 mullió érdeklődés), amit az iPad és az iPod Touch követ. A negyedik helyre a Samsung Galaxy témekör került, utána viszont ismét két Apple-termék következik. A top 10-es listába egyébként hat Apple-termék került be.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.