szerző:

A múlt hét elején mutatkozott be a legújabb iPhone, és érdekes dolgok derültek ki az első hétvége online megrendeléseiről.

Csúcstelefonos jellemzők és ehhez képest még csak nem is csillagászati ár – az iPhone SE, gondolhatnánk, sikerre született. A bemutatkozása utáni első hétvége online értékesítési adatai azonban némi csalódást okoztak.

A Slice Intelligence jelentése szerint az iPhone SE mindössze a 3 százalékát hozta az iPhone 6 első hétvégi online értékesítési számainak. A jelentésből az is kiderül, hogy a megrendelők csupán 35 százalékának volt valamilyen iPhone-ja korábban, az iPhone 6s-re váltóknál ez a szám 54 százalék volt. Úgy tűnik, hogy a készülékbe pakolt csúcstechnológia ellenére a kisebb képernyő egyfajta leminősítésnek számít (és olyanok is vannak, akik szerint az Apple-höz képest olcsóbb ár is az).

©

Az egész picit olyan, mintha az iPhone SE az androidosoknak készült volna, őket próbálná átcsábítani az iOS-világba. Tekintettel arra, hogy az online megrendelések 16 százaléka androidosoktól érkezett (és ez a szám csupán 10 százalék volt az iPhone 6s-nél), mindez még sikerülhet is.

A jelentésből az iPhone SE-vevő átlagos profilja is kiderül: főleg férfiak, kevésbé iskolázottak és idősebbek, mint általában az iPhone-rajongók.

Bár az iPhone SE első online értékesítési hétvégéje némi csalódást okozott, nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni a számokból, különös tekintettel arra, hogy a telefon még csak most kerül a fejlődő piacokra, amelyeken igazi slágertermék lehet.