szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy kutatásból most kiderült, hogy mik a legnépszerűbb appok, és hogy mire használják leginkább az internetet a magyar fiatalok.

Kutatást végzett a Vodafone Magyarország és az NRC az úgynevezett Y és Z generáció, vagyis a 16-37 évesek körében, hogy megtudják, hogyan használják a közösségi médiát és az internetet.

A kutatásból kiderült, hogy a fiatalok

  • naponta átlag 3,1, hetente átlag 22 órát inteneteznek;
  • főleg okostelefonon, ugyanis 89 százalékuknak van saját okostelefonja, míg saját számítógépe 80 százalékuknak;
  • 82 százalékuk mobilinternetet is használ, ráadásul mintegy harmaduk elég nagy kerettel rendelkezik, 500 MB és 2 GB között;
  • leginkább vicces tartalmakat, zenét és filmeket néznek online;
  • kedvenc applikációik a Facebook (93 százalék látogatja legalább hetente), a Facebook Messenger (89 százalék), a Youtube (89 százalék), az Instagram (44 százalék) és a Viber (37 százalék).

A 16-21 éves legfiatalabb korosztály, az úgynevezett Z generáció ugyanakkor még ennél is sokkal aktívabban használja a netet: a kutatás szerint ők naponta átlag 3,4 órát vannak online, 95 százalékuknak van okostelefonja, 81 százalékuk heti rendszerességgel készít és oszt meg videót vagy fényképet, és az átlagnál jóval népszerűbb körükben a YouTube és az Instagram.

Ami biztató, hogy az összes válaszadó 62 százaléka gondolta úgy, hogy a közösségi oldalakon látottak nem adnak valós képet az emberekről, mert mindenki igyekszik jobb színben feltüntetni az életét a valóságosnál, de ez a szám pont a legfiatalabbak körében volt a legalacsonyabb, 56 százalék, vagyis ők még jóval hiszékenyebbek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!