Melyik a legjobb céges autó?
A GKI Gazdaságkutató Rt. 2004. IV. negyedéves vállalati felmérése szerint az előző negyedévhez képest valamennyi vállalkozói szegmensben csökkent a felsőkategóriás autók iránti érdeklődés, miközben a középkategória erősödött, ami a kis- és felső kategóriák együttes gyengülésére vezethető vissza.
A GKI 500, a vállalati szektort reprezentáló cég válasza alapján állította össze felmérését, amelyből kiderül: a vállalatok 12 százaléka nagy valószínűséggel az idén vesz majd autót, 11 százalékuk pedig valószínűnek tartja, hogy új gépjárművet vásárol.
A nagyon valószínű választ megjelölők 18 százalékos aránya a középvállalatok esetében a legmagasabb, a mikrovállalkozások között pedig 4 százalékkal a legalacsonyabb.
A cégek 27 százaléka nem tartja valószínűnek, hogy autót vesz a következő egy évben, 50 százalékuk pedig egyenesen kizárta ennek lehetőségét. Az előző negyedévhez képest szinte egyáltalán nem változott a válaszok megoszlása.
A foglalkoztatottak számával való súlyozás alapján a következő egy évben a vállalati szektor által megvásárolni kívánt személyautók száma 12,5 ezer darabra becsülhető. Az elmúlt öt negyedévben ez a legalacsonyabb becsült kereslet, a jellemző érték 18-20 ezer körül szokott lenni.
A felmérés szerint a gépjárművek 35-35 százaléka a kis- és a mikrovállalkozásokhoz, 24 százaléka a középvállalkozásokhoz kerül. A nagyvállalatok gépkocsi-vásárlásai várhatóan csak 6 százalékot tesznek ki 2005-ben.
Az összes - tehát nem csak a vásárlást tervező - válaszolók körében a Volkswagen a legkedveltebb, ezt az Opel és a Toyota követi. A vásárlást ténylegesen tervezők esetében viszont a Volkswagen után a Skoda következik, s ugyancsak a Toyota a harmadik.