![](/image.aspx?id=a53016c6-851c-4f69-acd3-06d961ac4b4b&view=6b7e9122-a029-4600-9502-25c8833f2b1d) Óránként 150 kilométeres sebességre képes © Nissan |
A legújabb üzemanyagcellás szabadidőautót a Nissan által kifejlesztett üzemanyagcella-köteg látja el energiával, amelynek méretét 60 százalékkal csökkentették a 3 évvel korábbi cellához képest. Ennek ellenére az új üzemanyagcella teljesítménye 90 kW, ami negyven százalékkal nőtt. A jármű végsebessége 150 kilométer/óra. A korábbi FCV-modell végsebessége 145 kilométer/óra volt.
![](/image.aspx?id=05e3279e-d5af-42f8-9991-764d8d6f2ecb&view=6b7e9122-a029-4600-9502-25c8833f2b1d) Az autót Japánban és Kanadában tesztelik © Nissan |
Az új környzetkímélő Nissant kisméretű, nagynyomású (35 Mpa), henger alakú hidrogén-tároló tartállyal szerelték fel, hatótávolsága 370 kilométer. A Nissan kifejlesztett egy olyan változatot is, amelynek hidrogéntároló hengere 70 Mpa nyomású, hatótávolsága pedig meghaladja az 500 kilométert. A Nissan 1996 óta foglalkozik az üzemanyagcellás járművek fejlesztésével. A Japánban végzett tervezés és technológiai fejlesztés mellett, kiterjedt tesztelés és fejlesztés folyik más piacokon is, főként Észak-Amerikában.