Privatizációs törésvonalak és tévés tisztogatás anno - HVG 40

Sorozatunkban a 40 éves HVG 10, 20, 30, illetve 40 éve megjelent cikkeiből tallózunk, újra felvillantva néhány történetet, amelyek tanulsággal szolgálhatnak 2019-ben is.

  • HVG HVG
Privatizációs törésvonalak és tévés tisztogatás anno - HVG 40

1979. szeptember 29.

A motorba épített ellentmondás

HVG: Miért fogyasztanak többet az autók a kelleténél?

Fritz Haberl (a nyugatnémet autóipari központ vezetője): Hat százalékban azért, mert rossz a gyújtásbeállítás, 10 százalékban, mert régiek a gyertyák, 14 százalékban a gázadagolás miatt, 9 százalékban, mert rossz a kerekekben a nyomás, és 100 százalékban azért, mert nem hajlandók levenni a jobb lábukat a gázpedálról, amikor nyugodtan megtehetnék.

1989. szeptember 30.

Ebül szerzett jószág

A privatizálás egy évvel ezelőtt még egyértelműen dicsőséges reformgondolatnak minősült, ma viszont már mind gyakrabban hallunk róla úgy, mint a menedzseri, funkcionáriusi hatalom átmentésének vagy a politikai uralom tőketulajdonná konvertálásának eszközéről. Lehet, hogy a szocializmusból a kapitalizmusba csak egyetlen út vezet, az viszont nem járható?

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.