Nemrég kapott nyilvánosságot két szám: a Fesztiválzenekar a tao elvétele miatt mintegy évi kétszázmillió forintot veszített. Eközben a tao-támogatások messze legnagyobb nyertese, a foci évente közel 100 milliárd, tehát ötszázszor annyi (!) adófizetői pénzhez jut.
A gigászi összegű támogatások ellenére a labdarúgás továbbra is harmatgyenge, szemben a világ egyik legjobbnak elismert zenekarával.
Ennek kapcsán felidéznék egy történetet 1990 környékéről, amikor volt cégemmel, a Graphisofttal kiépítettük globális viszonteladói hálózatunkat. Attól kezdve, hogy már több tucat országban végeztük ezt a tevékenységet, évente konferenciát tartottunk Budapesten, mely alkalomra meghívtuk az összes partnerünket, bemutattuk nekik szoftverünk legújabb verzióját, és megosztottuk egymással a globális marketingstratégiánk részleteit.
Továbbá kulturális programokat is szerveztünk, hogy tovább erősítsük kötődésüket Magyarországhoz és hozzánk.
Erre az eseményre általában a szoftverünk értékesítésével közvetlenül foglalkozó kollégák jöttek el, de az egyik ilyen alkalomra ellátogatott hozzánk a jordániai értékesítést végző cég tulajdonosa is. Ő a királyi családhoz közel álló nagy kaliberű üzletember volt, pénzét főleg a foszfátbányáiból szerezte. Emellett övé volt a jordániai Apple-képviselet, és ezen keresztül a mi szoftverünk terjesztése is.
Ebben az évben a kulturális program részeként és az egész konferencia záróakkordjaként a Zeneakadémiára vittük el az egész csapatot egy nagyon szép fesztiválzenekari hangversenyre.