Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A HVG 10, 20, 30 40 éve megjelent cikkeiből közreadott válogatásunk zárásaként ezúttal év végi számaink humoros írásaiból szemezgettünk.
1979. december 22.
Vállalataink a változás korát élik. Nem könnyű megfelelő kifogással elkerülni – de legalább elodázni – az elkerülhetetlent és az elodázhatatlant. Hatalmas szellemi energia halmozódott fel, amelyek a változások előli rugalmas visszavonulást szolgálják. Ezen örökbecsű erőfeszítéseket szeretnénk közkinccsé tenni:
Ezt már próbáltuk / A mi helyzetünk más / Túl sokba kerülne / Ha lesz rá időnk / Nincs rá időnk / Túl nagy a kockázat / Nincs benne gyakorlatunk / Térjünk vissza a realitások talajára / Maga akar bennünket tanítani? (esetleg: öreg róka vagyok én már ehhez) / Jó gondolat, de kivihetetlen / Túl nagy felfordulást okozna / Gondolja át még egyszer / Hagyjuk függőben a dolgot / Aludjunk rá párat. (A borítókép 1979-ben készült, egy Tatra 57B látható rajta – Fortepan / Urbán Tamás)
1989. december 23.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.