Háború a játékosokért: egymásnak feszül a Sony, a Microsoft és a Nintendo
Új fejezet kezdődik novemberben a videójátékok történetében. A most érkező gépekkel hét-nyolc évre próbálják elnyerni a játékosok többségének bizalmát az idén 45 milliárd dollárosra becsült piacon.
A Microsoft 2013 novemberében debütált Xbox One-ja sosem fogyott olyan jól, mint pályatársa, a Sony PlayStation 4: az amerikai gépből a mai napig 48 millió darabot sikerült értékesíteni, míg a japán masinából 113 millió kelt el. Az Xbox One-t még a három és fél évvel később megjelent Nintendo Switch is előzi – belőle feleannyi idő alatt vásároltak 65 millió darabot a játékosok.
A Microsoft számára az első valódi esély csak most mutatkozik a – Newzoo elemzőcég szerint idén 45,2 milliárd dollárosra hízó – piac hardveres újraalapozására. A játékkonzolok világában ugyanis nem évente kerülnek elő új zászlóshajónak szánt eszközök, mint például az okostelefonoknál. Itt egy-egy alapmodellen hat–nyolc éven át dolgoznak a fejlesztők – nagyjából eddig tart egy konzolgeneráció. (Közben apró ráncfelvarrásokkal szépített változatok jelennek meg, melyek az elmúlt időszakban érdemben nem változtattak a piac eloszlásán.) A nyolcadik generáció szavatossága most jár le, novemberben rajtol el a kilencedik.