Még aznap, hogy 2017. december 18-án átvettem a külügyminisztérium vezetését, már érdeklődtek nálam, hogy mekkora a hivatal hirdetési költségvetése
– emlékezett Karin Kneissl, aki négy évvel ezelőtt kapott megbízást az első, a néppárti-szabadságpárti Kurz-koalícióban a diplomáciai tárca vezetésére. Kikérte az adatokat, amelyek szerint elődje, a 2013–17 közötti kereszténydemokrata külügyminiszter, Sebastian Kurz idején évente átlagosan 1,4 millió eurót költöttek az írott sajtóban megjelentetett hirdetésre.
Kneissl szerint nem az államigazgatás feladata a kiadók finanszírozása, ezért ő a reklám összegét csökkentette, s felhasználásán is változtatott. „Ment pénz a nemzetközi büntetőbíróságnak, nyitottunk egy nemzetközi ösztöndíjkeretet újságíróknak, s egy rehabilitációs programot a nemiszerv-csonkítást elszenvedett afrikai nőknek.“