Több száz milliárdot vernek el Rogánék propagandára a ciklus végéig
A kormány dicséretét sulykoló kommunikációs gépezet egyértelműen a „baráti” beszállítókat és médiafelületeket részesíti előnyben.
Az ideinél szűk 6 milliárd forinttal kevesebbet irányoztak elő Rogán Antal minisztériumának kormányzati kommunikációra a 2022-es költségvetésben, de így is 18 milliárd forint mehet erre a célra. (Valamint további 11 milliárd „kiemelt társadalmi kapcsolatokra”.) A kampányok büdzséje 2017 óta nem volt ennyire alacsony – de eddig sem nagyon sikerült tartani az előzetes terveket.
A Miniszterelnöki Kabinetiroda Rogán vezetésével 2015 végén állt fel, azóta minden évben kap pénzt hirdetési, kommunikációs kampányokra. Az első teljes évben „szerény” 10 milliárd forintot, azután viszont folyamatosan emelkedett az összeg, 2019-ben már a 30 milliárdot közelítette. 2020-ban és 2021-ben 23,9 milliárd forintot irányoztak elő – ehhez képest kell érteni a 2022-re betervezett 18 milliárd forintos summa alacsonyságát.