90 százalékban kész az e-autók szuper akkumulátora, csak az a fránya 10 százalék ne lenne
Belátható időn belül vége a belső égésű motorok korszakának. Felgyorsult a villanyautók és a töltőhálózatok fejlesztése, ám még sok akadály fékezi az e-autók új világának eljövetelét.
Három tényezőtől függ, mikor következik be az emberiség közlekedési szokásait alapvetően befolyásoló újabb váltás, azaz hány év múlva kerülnek többségbe az utakon az elektromos járművek:
- az egyetlen töltéssel megtehető távolságtól,
- a töltés egyszerűségétől és természetesen
- az árak alakulásától.
Az utóbbi években mindhárom fronton jelentős sikerek születtek, így biztossá vált, hogy lassan véget ér a belső égésű motorokkal hajtott autók korszaka, és a helyüket az elektromos járművek veszik át.
A leglátványosabban talán az elektromos autók hatótávolsága növekszik: míg pár évvel ezelőtt még alig volt száz kilométer fölött az egy töltéssel megtehető kilométerek száma, manapság a legjobb elektromos autóké már ötszáz kilométernél is jóval többet teljesítenek. És nem csak a luxust megtestesítő Teslák. Bár az első helyen még mindig az Elon Musk nevével fémjelzett amerikai gyár Model S Long Range típusa áll mintegy 650 kilométerrel, az élbolyban már ott vannak a Volkswagen, a General Motors és a Kia alacsonyabb árszabású modelljei is, amelyek hatszáz kilométer körüli teljesítményre képesek.