Orbán Ráhel vágyott rá, közpénzből megcsinálják: NER-szálakkal, állami támogatással jön az immerzív színház
Legalább 2,5 milliárdos állami támogatással hoznak létre turisztikai attrakciónak szánt látványszínházat a Millenárison.
A-ból B-be eljutni Brüsszelben sem egyszerű. Ennek számos okát és árnyalatát mutatja be szerzőnk, aki többek közt elmondja, miért teszi lehetetlenné a haladást a belga főváros szerkezete, mi a helyzet a belga vezetési kultúrával, és hogy mi a gond a brüsszeli metróvonalakkal.
Azt hinné a helyi viszonyokat nem igazán ismerő ember, hogy az egymilliós belga fővárosban más fővárosokhoz képest gyerekjáték a közlekedés. Végül is nem Tokióról van szó, nincsenek nagy távolságok és hömpölygő embertömegek, nyilván pillanatok alatt el lehet jutni A pontból B-be.
Valójában a helyzet messze nem ilyen rózsás. Nemcsak akkor, amikor EU-csúcs van, hiszen az „természetes”, hogy olyankor az egymás után a reptérre megérkező küldöttségek az onnan az EU-negyedig vezető útvonalon okoznak némi fennakadást. Vagy amikor Brüsszelbe látogat az Egyesült Államok elnöke, és az egyszerű halandó még az egyik járdáról sem mehet át a szemben lévőre.
Brüsszelben úgy nagy általánosságban igencsak keserű az autósok élete. Az egyik piacvezető autós navigációs rendszereket gyártó cég évente publikált TomTom Indexe szerint közlekedési dugók szempontjából a belga főváros a világ 14-ik legrosszabb városa. Tavaly Brüsszelben egy 10 kilométeres utat napközben átlagosan 25 és fél percnél hamarabb nem lehetett megtenni. Igaz, ez még így is villámgyors száguldásnak tűnhet a listavezető London autós cammogásához képest: ott – és ezt nem is olyan régvolt londoni lakosként magam is igazolhatom – egy 10 kilométeres utat 36 és fél percnél hamarabb nem tudhat maga mögött az ember. (Budapest a világranglista 40-ik helyén végzett tavaly a maga 21 perc 40 másodpercével).
Legalább 2,5 milliárdos állami támogatással hoznak létre turisztikai attrakciónak szánt látványszínházat a Millenárison.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Érdekes részletek derültek ki az uniós külügyminiszterek tanácsülése uán.
Ismét nyomon lehet követni, hogy mennyit késnek a vonatok.
Több pontforráson is határérték-túllépést észleltek.
A csádi stratup- és fintechguruként ismert Adam Medellának nagy tervei lehettek Magyarországon.