Hozz létre egy linket előfizetéssel nem rendelkező barátaid számára

Budapesten kétszer annyi balesetet okoz az elsőbbség meg nem adása, mint a gyorshajtás

Az Árpád hídi biciklisgázolás után sokan követelnek több sebességmérőt a fővárosi utakra. Ez azonban messze nem elég a balesetek jelentős csökkentéséhez. HVG-ténytár.

  • HVG HVG
  • +${remainingCount} szerző
Budapesten kétszer annyi balesetet okoz az elsőbbség meg nem adása, mint a gyorshajtás

A 2018-ban elfogadott, Európa mozgásban elnevezésű terv célkitűzései szerint 2020-ról 2030-ra a felére kell csökkenteni a közúti balesetek halálos áldozatainak és súlyos sérültjeinek számát. Az abszolút rekordnak tekinthető 2020-as év után azonban – amikor a pandémia miatt lényegesen kisebb volt a közúti forgalom – a legtöbb országban, így Magyarországon is újra növekedésnek indult a balesetek száma.

2022-ben 14 636 személysérüléses baleset történt az országban, 2,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban, a halálos áldozatok száma ugyanakkor 4 százalékkal csökkent.

A halálos áldozatok között túlnyomó többségben vannak az úgynevezett védtelen áldozatok (gyalogos, kerékpáros, motoros).