Madonna lázadó élete – 5. rész: A Sean Penn-sztori
Madonna több mint popsztár. Amióta az 1980-as évek elején színre lépett, folyamatosan borzolja a kedélyeket, sorra dönti a tabukat, kísérletezik a legkülönfélébb műfajokkal és minden alkotásában megújul. Táncos, énekes, színész, zeneszerző, filmrendező, stílusikon, politikai és melegjogi aktivista, szókimondó feminista. Generációk ízlését és világlátását befolyásolta, nők millióinak tanította meg, hogyan vállalják fel a vágyaikat és a véleményüket. Mary Gabriel lebilincselő memoárjában korunk egyik, ha nem a legnagyobb női bálványának életútját mutatja be a detroiti évektől a szupersztárrá válásig. A könyvet különösen izgalmassá teszi, hogy a szerző Madonna karrierjét nem popzenei vákuumban ábrázolja. A HVG Könyvek által kiadott biográfiából több részt is bemutatunk itt a hvg360-on.
A Warner Bros. 1985. január 1-jén jóváhagyta Madonna a „Material Girl” videóklipjére vonatkozó ötletét. Az volt az énekesnő elképzelése, hogy reprodukálja Marilyn Monroe „Diamonds Are a Girl’s Best Friend” dalát az 1953-as, Szőkék előnyben (Gentlement Prefer Blondes) című filmből.
A klip tisztelgés Marilyn előtt, a Reagan-korszak materializmusáról szóló tudósítás, és egyben Madonna hollywoodi korszakának nyitánya is. Igaz, hogy korábban is forgatott már klipeket és dolgozott Los Angelesben, de 1985 januárjában át is települt oda. Ugyan hogyan tudta volna stílszerűbben és játékosabban bejelenteni az érkezését, mint hogy magára ölti minden idők legnagyobb filmcsillagának bűbájos álcáját?
Ezúttal is Mary Lambert ült a rendezői székben, sőt a forgatókönyvet is ő írta. Eszerint 20, szmokingos férfi igyekszik elnyerni drága ajándékok és pénz révén Madonna kegyeit. A „Material Girl”-t éneklő, és a férfiak gyűrűjében táncoló énekesnő visszautasítja a hízelgést, de a fényűző csecsebecséket elfogadja. Közben a Keith Carradine által alakított mozimogul visszanézi a felvételt, és rabul ejti őt a női főszereplő varázsa. A szmokingos udvarlókkal ellentétben elég okos ahhoz, hogy felismerje: a lány nem tárgyakra, hanem szerelemre vágyik.