Nagy üzlet lehetne az európai vonatozás, de a pálya még mindig az olcsóbb fapados repülés felé lejt

6 perc

2023.12.19. 09:10

A vasúti közlekedés intenzívebb használata a fenntarthatóságot is szolgálná, ráadásul folyamatosan nő az európai éjszakai hálókocsis, távolsági vonatok népszerűsége, a kép még sem ennyire szép, írja szerzőnk Szeretettel Brüsszelből-cikkében.

Elsőre remek ötlenek látszott. Még tavaly történt, hogy barátaink hívtak, töltsük velük a szilvesztert Passauban. Megnéztem a térképen – nem mintha nem tettem volna már meg a nyári, nyaralással összekötött budapesti utazások részeként – rengetegszer a Brüsszel-Passau utat kocsival -: de a táv nem lett rövidebb. Ez bizony még mindig több mint 800 kilométer, ami nyáron, verőfényben és száraz utakon rendben van, de télen, amikor bármikor leszakadhat a hó, húzósabb...

Ekkor jött a nagy ötlet: ne autózzunk, menjünk vonattal! Nemcsak, hogy jelentősen csökken a karbonlábnyomunk de ugye a vonat havazásban is megy, ha elzsibbad a lábunk, felállhatunk, mászkálhatunk ide-oda, ráadásul ott van a frankfurti 45 perces átszállás, ami közben még meg is kávézhatunk a pályaudvaron. A menetidő sem hosszabb, mintha kocsival mennénk.

Egy csöppet csuklottam ugyan, amikor belebonyolódtam a nehézkes internetes jegyvásárlási kalandba, főleg, amikor a végén kiderült, hogy a Deutsche Bahn kedvezményes vonatjegye körülbelül két és félszer többe fog kerülni, mint a benzin, szálloda, oda-vissza.