Elsőre remek ötlenek látszott. Még tavaly történt, hogy barátaink hívtak, töltsük velük a szilvesztert Passauban. Megnéztem a térképen – nem mintha nem tettem volna már meg a nyári, nyaralással összekötött budapesti utazások részeként – rengetegszer a Brüsszel-Passau utat kocsival -: de a táv nem lett rövidebb. Ez bizony még mindig több mint 800 kilométer, ami nyáron, verőfényben és száraz utakon rendben van, de télen, amikor bármikor leszakadhat a hó, húzósabb...
Ekkor jött a nagy ötlet: ne autózzunk, menjünk vonattal! Nemcsak, hogy jelentősen csökken a karbonlábnyomunk de ugye a vonat havazásban is megy, ha elzsibbad a lábunk, felállhatunk, mászkálhatunk ide-oda, ráadásul ott van a frankfurti 45 perces átszállás, ami közben még meg is kávézhatunk a pályaudvaron. A menetidő sem hosszabb, mintha kocsival mennénk.
Egy csöppet csuklottam ugyan, amikor belebonyolódtam a nehézkes internetes jegyvásárlási kalandba, főleg, amikor a végén kiderült, hogy a Deutsche Bahn kedvezményes vonatjegye körülbelül két és félszer többe fog kerülni, mint a benzin, szálloda, oda-vissza.