A kormány újabb ad hoc kavarásba kezd az oktatás terén. Ezt jelzi, hogy Setényi János oktatáskutató, aki nagy pálfordulással a kormány oktatási megmondóemberévé avanzsált, síkra szállt a konzervatív, sőt poroszos oktatási szellemért. Az már régen kiderült, hogy Magyarországon sokan, így a kormány és maga Setényi sem veszi észre, hogy hol él, hogy mit jelent az információs társadalom, és a 21. századi környezet.
Setényi, legutóbbi előadásában kifejtett kijelentései alapján bizton állítható, hogy nem ért a tanulási zavarokhoz sem, miután úgy gondolja, hogy a tanulási zavar csupán gyakorlással megoldható. Sajnos nincsen egyedül, mert az oktatásirányítás nagy része is kompetenciahiányt mutat e téren (is). Pedig egy 21. századi oktatásirányítónak / -kutatónak fel kell készülnie a neuroatipikus fejlődés témában, mert ennek a problémának a tanulás tekintetében nagy jelentősége van.
A sajátos nevelési igény (SNI) kóddal jelölt gyerekek aránya növekszik,
és a növekedés a neuroatipikus fejlődés terén jelentkezik erősen. A KSH adataiból képzett ábrán ez világosan látszik.