„A szegénységkultúrában nincs holnap” – jelentés a még mindig felszámolás alatt álló Hős utcai telepről

Sikertörténetnek tartja a kőbányai önkormányzat a Hős utcai lakótelep felszámolását, amit azonban erőteljesen árnyalnak az ott ragadtak, illetve vidékre kényszerült egykori lakók beszámolói.

„A szegénységkultúrában nincs holnap” – jelentés a még mindig felszámolás alatt álló Hős utcai telepről

A nyomornegyedként elhíresült X. kerületi Hős utca 15. A–B épületei mára szinte teljesen üresen állnak. A házak környékét felverő gazban kóbor macskák cirkálnak. Csupán néhány lakásban élnek még, őket névről ismerik a Kontúr Egyesület munkatársai. Utóbbiak 2011 óta segítik az itt élőket. Munkájuk sikerét jól illusztrálja, hogy amikor a napokban a HVG munkatársa a helyszínen járt, az egyik lakó büszkén mutogatta a lakcímkártyáját, rajta a sokáig csak megbélyegzőnek számító Hős utcai címmel. Neki és még annak a maroknyi lakónak, akik itt élnek, már önmagában az is sokat jelent, hogy van fedél a fejük felett, az pedig, hogy elmondhatják: Budapesten saját ingatlanuk van, az önbecsülésüket is növeli.

A tulajdonossá váláshoz persze az is kellett, hogy az egykor a város szégyenfoltjaként emlegetett utcában olyan mélyre süllyedjenek az ingatlanárak, ami már olyanoknak is megfizethető, akik amúgy álmodni sem mernének egy kőbányai lakásról. Ahogy Mihály Bulcsú, a Kontúr Egyesület alelnöke mondja, bár „a szegénységkultúrában nincs holnap”, akik itt élnek, azok számára a Hős utca a biztos pont az életükben: egy hely, amit ma már jó szívvel nevezhetnek az otthonuknak.

Minden idők legnagyobb ellenzéki erődemonstrációjára készül Magyar Péter, de kockázatos vállalás a Tisza-előválasztás

Minden idők legnagyobb ellenzéki erődemonstrációjára készül Magyar Péter, de kockázatos vállalás a Tisza-előválasztás

Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.