Csak közepesre vizsgáztak a magyar vásárlók körében az önkiszolgáló kasszák
A kritikák ellenére nő az önkiszolgáló kasszák népszerűsége. Mivel sokan nem szeretik a bevásárlást, olyan módokat keresnek, amelyekkel a leggyorsabban túleshetnek a fizetésen. Van azonban, ahol azt gondolják, ha gyorsan működik a pénztár, akkor nincs szükség arra, hogy a vásárlót dolgoztassák a pénztáros helyett.
Az utóbbi évek egyik kereskedelmi slágervitája, hogy kényelmes-e önkiszolgáló kasszákat használni, vagy sem. Van, aki áldásként tekint arra, hogy nem kell társalognia a pénztárossal, mást feldühít, hogy rendszeresen segítséget kell kérnie a gép használatához.
Míg a kommentszekciókban komoly hullámokat vet a népharag egy-egy félresikerült funkció kapcsán, mind több üzletben jelennek meg az önkiszolgáló pénztárak és kioszkok.
A magyarok körében közepesre vizsgáztak az önkiszolgáló kasszák: a pécsi közgázon működő The CoRe Lab és a Laurel Számítástechnikai Kft. reprezentatív kutatásában megkérdezettek ötfokozatú skálán átlagosan 3,09 pontot adtak arra a kérdésre, hogy mennyire találják szimpatikusnak ezt a fizetési módot.