A jövő vállalata
A PwC kéthetente jelentkező hírlevelében a cég szakértői járják körbe a jövő sikeres vállalatait foglalkoztató témákat, segítve ezzel a változó gazdasági világ megértését.
Egy tökéletes világban a vállalatok olajozottan működnek, a valóságban viszont számos akadály gátolja a növekedésüket. Az elmúlt évtizedek változásai alapjaiban alakítják át a szervezetek működését, legyen szó a munkatársak képességeiről, a jogszabályi megfelelésről vagy az új technológiákról.
A PwC Magyarország 13. Vezérigazgatói Felmérése szerint a vállalatok kétharmada ugyan évről évre végez pénzügyi és humánerőforrás-átcsoportosítást, nagyobb transzformációra csak az ügyfél-preferenciák (55 százalék), a technológiai átalakulások (44 százalék), a szabályozási környezet változásai (48 százalék) vagy a versenytársak lépései (30 százalék) esetén kerül sor.
A cégeknél átlagosan 29 százalékos hatékonysági tartalék rejlik az olyan rutinfeladatok ellátásában, mint az e-mail-kommunikáció, a beszerzés, a munkaerő-felvétel vagy a vezetői döntéshozatal. Ez jelentős pazarlás, amit jobban fel lehetne használni az üzleti modell újragondolására és transzformációjára.
A legjobban teljesítő vállalatok figyelembe veszik a teljesítményt befolyásoló tényezőket, és dinamikusan változó rendszerbe integrálják azokat. Három kritikus dimenzióban járnak élen: üzleti, működési és technológiai modelljeikben. Az ezekbe tett befektetéseik kölcsönösen erősítik egymást, elősegítve az innovációt, a rugalmasságot, a fenntarthatóságot és a versenyelőnyt.
A jövőálló vállalatok vezetői felismerik, hogy az átalakulás szükséges és állandó: a PwC hírlevele nekik szeretne segíteni.