Kovács Gergely: A parkolási cég megkeresett, hogy beszéljünk az üzletről
Kovács Gergely, a XII. kerület és Rózsa András, Zugló megválasztott polgármestere arról beszélt a HVG Címlapsztori-szalonjában, hogyan tervezik véghez vinni azt, amit a választási programjukban ígértek – a parkolástól a lakhatásig és tovább.
hvg360
HVG Címlapsztori
A hvg360-on korábban megjelent beszélgetések itt láthatók.
A választási siker nem mindig garantálja, hogy a kampányígéretek könnyen megvalósíthatók: sokszor a helyi és nemzetközi politikai környezet, a gazdasági helyzet vagy a társadalmi elvárások akadályozzák az eredményes irányítást. A HVG Címlapsztori-szalonjában a júniusi önkormányzati választáson győztes, de hivatalba csak októberben lépő kutyapárti Kovács Gergelyt és a momentumos Rózsa Andrást Gergely Márton, a HVG felelős szerkesztője kérdezte arról, miben számítanak sikerekre, és milyen területen lesz nagyon nehéz dolguk.
A Címlapsztori-szalonban a másik beszélgetés résztvevője Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke és EP-képviselője volt:
A HVG politikai szezonnyitó, Címlapsztori nevű szaloneseményének központi témája az volt, hogy mit jelent a választási siker a hétköznapi emberek életében. Hogyan alakul át a politika a győzelem után, és milyen hatással van mindez a mindennapokra?
Meglehet az olimpia szervezéséhez szükséges többség a fővárosban, enélkül ugyanis pénz sem lesz – magyarázta Kovács Gergely, mire számít a Fidesz szívéhez közel álló világverseny-rendezésről. „Az olimpia előtt rendezzenek egy normális hétköznapot, amikor van orvos a rendelőben” – ez Rózsa álláspontja, aki éppen a NOlimpia-kampány idején lett a Momentum tagja.
“Ne is mondd! – fogadta Kovács a kérdést, mit tud majd kezdeni a régóta vitatott Turul-szoborral. Rózsa azt ígérte, ha tíz kampányígérete közül nem teljesül legalább nyolc, nem akar majd újra polgármester lenni.
Nincs egy kézben az állami vagyon, nagy a veszélye, hogy széthordják – figyelmeztet Mihályi Péter közgazdász, az MTA levelező tagja, aki szerint az állam rendszerint a piaci árnál olcsóbban ad el és drágábban vásárol.