Új kiállítóhelyet épít a Madame Tussauds-t üzemeltető milliárdos
Múzeumhalmozó lesz Kreinbacher József milliárdos, akinek több projektjét jelentős támogatásokkal tolta meg az állam. Ezúttal Tokajban terjeszkedik.
Múzeumhalmozó lesz Kreinbacher József milliárdos, akinek több projektjét jelentős támogatásokkal tolta meg az állam. Ezúttal Tokajban terjeszkedik.
Hogyan érhet egy tolnai szavazó voksa másfélszer annyit, mint egy kőbányaié? – Orbán Viktor ismét a saját javára buherálja a választási szabályokat. Valóban veszélyben a magyar bíróságok függetlensége. A Matolcsy-klán izgulhat gigantikus vagyona megtartásáért. Interjú Chuck Palahniukkal, a Harcosok klubja szerzőjével. Ez a Fülszöveg, az e heti HVG ajánlója.
A kormány újabb hirtelen elővezetett megoldással adóztatja meg a gyorsan növekvő tartós lakossági megtakarításokat jövő januártól.
Nagy szerepek, nagy piálások, nagy betegség és nagy csalódás a közéletben. Nem lehet mindennap meghalni címmel jelent meg beszélgetőkönyv Cserhalmi Györggyel, ennek apropóján kérdeztük a Kossuth-díjas színész-rendezőt. Mit gondol Vidnyánszky Attiláról? Miért tagja a botrányos székfoglalója után még mindig az MMA-nak? Mit gondol az 1989-ben általa elmondott ellenzéki 12 pont utóéletéről? Interjú.
Vannak toborzási célok is az intézményi pontok mögött – ez látszik abból, hogy nem csupán nyelvvizsgáért, emelt szintű érettségiért vagy versenyeredményért járnak többletpontok a felsőoktatási felvételinél, hanem sokféle furcsaságért is. A következményekről Polónyi István oktatáskutatóval beszélgettünk.
A demokrácia nyitott kimenetelű rendszer, amelyben a fejlődés menetét, ütemét, a konfliktusok jellegét és intenzitását, a közélet légkörét, a politikai verseny dinamikáját nem elsősorban az intézmények, sokkal inkább a releváns politikai aktorok határozzák meg.
35 éve indult a Magyar Narancs első évfolyama, és a lappal az eredetileg amerikai gonzó újságírói stílus hazai meghonosítása. A Narancs egykori főszerkesztője, Vágvölgyi B. András azóta szépíróvá képezte magát. 2023-as novelláskönyvében, az Edith Liebermann semmi kis életében akrobatikus nyelvhasználattal szikrázik a szöveg, feszes sztorikat kergetnek a filmszerű etűdök. A fikció, a tényirodalom és az újságírás aranyháromszögében megjósolhatatlanul mozog a magányos dzsungelharcos szerző. Írásai néhol megtestesítenek hagyományos irodalmi és sajtóműfajokat – másutt csak köszönőviszonyban vannak velük. Tárca, riport, karcolat, hagyományosabb novellák. Gonzó villanások a világról. A különleges mix összeáll, és Vágvölgyi egyre gazdagabb életművébe illeszkedik.