Mit vásárolt valójában Gattyán György a Playboy-biznisszel?
A 68 éves nyuszis márka nagy fellendülést vár a magyar üzletember 113 milliárd forintos befektetésétől. Sőt, jövő februárban még a magazin kiadását is újraindítja.
Az adásvétel lezárásával Gattyán György luxemburgi cégén, a Byborgon keresztül kisebbségi tulajdonrészt szerez a Playboyban, a világ egyik legismertebb erotika- és életmódmárkájában.
A múlt héten robbant a hír, hogy Gattyán 15 év alatt összesen 300 millió dollárt, mintegy 113 milliárd forintot fektet a Playboyba. A megállapodás szerint a magyar vállalkozó önállóan üzemelteti majd a cég online szolgáltatásait és termékeit, valamint széles körű márkahasználati jogot szerez, profitfelosztással. A befektetést a várható profitnövekedés egy részének folyamatos visszaforgatásából finanszírozzák majd – hangsúlyozta Somkuti András, a Byborg Enterprises ügyvezető igazgatója a HVG-nek.
14,9 millió újonnan kibocsátott, be nem jegyzett törzsrészvényt vásárolnak a PLBY Grouptól részvényenként 1,5 dolláros áron, összesen 22,35 millió dolláros vételárért. A további vásárlásra opciós jogot szereztek, és ha minden jól megy 15 év alatt legfeljebb 29,99 százalékos részesedésre tesznek szert a világmárkában, ismételten újonnan kibocsátott részvények megvásárlásával. Az üzlethez a Playboy is óriási reményeket fűz, olyannyira, hogy jövő februárban újraindítja a print változat terjesztését is – tette hozzá Somkuti.
Kérdéses azonban, hogy valójában mit is vesz az egyik leggazdagabb magyar, amikor bevásárolja magát a print magazinként itthon 2019-ig, az Egyesült Államokban 2020-ig forgalmazott Playboyba, amely mára erősen megcsappant népszerűséggel elsősorban online tartalmakat gyárt, ezzel pedig 180 országban mindössze 80 millió látogatót ér el. A szolgáltatás és a felhasználók száma tehát önmagában biztosan nem érne annyit, amennyit kifizetnek érte.