Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Nem lenne jó, ha az EU saját intézkedéseivel vagy tartós tétlenségével lehetővé tenné a jogállamiság visszaszorulását a tagállamokban, ezért itt az ideje, hogy ennek megfelelően vizsgáljuk magát az Uniót is, írja Dimitry V. Kochenov és Laurent Pech, a CEU Demokrácia Intézetének kutatói. Vélemény.
Az európai intézményekben és a médiában uralkodó jogállamisági narratíva az egyes tagállamokban tapasztalható ’visszalépést’ tekinti a jogállamiság legfontosabb megoldandó problémájának. Jelentős forrásokat fordítottak erre tévesen: az EU sajnos a jogállamisági eszköztár létrehozására, és a monitorozási és jelentéstételi mechanizmusok megsokszorozására koncentrált, mint amilyen az Európai Bizottság 2020 óta kiadott éves jogállamisági jelentése is. Amire sokkal kevesebb figyelem jut, az magával az EU-val kapcsolatos süket csend: a Bizottság és a Tanács kitartóan elutasítja olyan mechanizmusok létrehozását, amelyek lehetővé tennék az EU saját jogállamisági teljesítményének érdemi, pláne független, éves ellenőrzését.
Annak ellenére, hogy az Európai Parlament többször felszólította az Európai Uniót e jelentős hiányosság pótlására, az EU tettei (vagy éppen tétlensége), illetve a saját jogállamisági követelményeinek való esetleges vagy tényleges meg nem felelése a mai napig nem esik semmilyen ellenőrzés alá, ellentétben az uniós tagállamokkal.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.