A harmincas, negyvenes nők megnyerése az egyik nagy kihívás Magyar Péteréknek
Az év utolsó hónapjaiban is folytatódott a Tisza néppártosodása, már nemcsak a fiatalabbak, hanem a középkorúak is Magyar Péter pártját preferálják a Fidesszel szemben. A legidősebb és legalacsonyabb iskolázottságú csoportok viszont változatlanul masszív támogatói a kormánypártnak.
Mielőtt az olvasók – az egykori Clinton-tanácsadó keresetlen szavait idézve – figyelmeztetnék a kutatókat, hogy „a gazdaságot nézd, te buta!”, el kell ismerni: valóban szoros összefüggés van a gazdasági helyzet értékelése és a szavazási szándék között. Ez azt jelenti, hogy a Tisza Párt hívei a gazdaságról szólva sokkal sötétebben látják mind a közelmúltat, mind a közeljövőt, mint a Fidesz-hívők, de még a többi ellenzéki szavazónál is borúlátóbbak. Ez megerősíti azt a hónapról hónapra visszatérő kutatási tapasztalatot, hogy bármilyen aktuálpolitikai vagy szakpolitikai kérdésről legyen is szó, Magyar Péter támogatói minden más szavazói csoportnál kritikusabban foglalnak állást. De ezek a politikai magatartást meghatározó tényezők összetett módon hatnak. A fiatal korcsoportok talán azért is szavaznak nagy valószínűséggel a Tisza Pártra, mert közülük sokkal többen elégedetlenek az ország gazdasági helyzetével, és a jövőképük is borúsabb, mint az idősebbeké.
A Medián két legutóbbi, tehát októberi és novemberi felmérésének összevont adatai annak alaposabb elemzésére is lehetőséget kínálnak, hogy a pártválasztást milyen társadalmi és demográfiai jellemzők határozzák meg, és milyen mértékben. Ami tény, hogy a Medián és a többi független közvélemény-kutató cég vizsgálatai is trendszerű Tisza-erősödést mutatnak.