Hasít az okosgyűrűgyártás úttörője, a finn unikornisnak a Samsung és az Apple is csak a hátát nézi
Még nem biztos, hogy új Nokia született, ám ha az Apple nem akar saját okosgyűrű fejlesztésével vacakolni, akkor jobban teszi, ha felvásárolja a kategóriateremtő Oura finn gyártóját.
Mi a közös az autóversenyző Lewis Hamiltonban, a síelő Lindsay Vonnban, a színésznő Gwyneth Paltrow-ban, a labdarúgó Cristiano Ronaldóban, Harry hercegben és a milliárdos Mark Zuckerbergben – már azon kívül, hogy híresek? Az, hogy rendszeresen egy fémszínű gyűrűt viselnek, általában a mutatóujjukon, ami drága, de nem túl kihívó ékszernek tűnik. Ám nem ékszer, hanem az okosgyűrűk között kategóriateremtő Oura. Gyártója az Oura Health, egy finn unikornis, vagyis olyan startup, amelyet a befektetői már többre értékelnek egymilliárd dollárnál.
A januári Las Vegas-i CES csúcstechnológiai kiállításon az idén tucatnyian állítottak ki a viselhető okoseszközök következő sztárjának várt gyűrűket, ám egyelőre senki nem tudott az Oura nyomába lépni, amely iparági becslések szerint a tavalyi eladások csaknem felét produkálta. A céget 2013-ban három számítástechnikus, Petteri Lahtela, Kari Kivelä és Markku Koskela alapította a Helsinkitől csaknem 500 kilométerre északra, a sarkkörtől alig 100 kilométerre lévő, 200 ezres Ouluban, amely hagyományosan a fakátrány előállításáról és a lazachalászatról ismert. Az egykor gumicsizmákat gyártó Nokia csúcstechnológiai céggé válása azonban olyan finn vállalati kultúrát teremtett, amely vonzza a tehetségeket és inspirálja a startupokat.
A három alapító olyan okoseszközt próbált létrehozni, amely monitorozza az emberi szervezet fontos funkcióit, segít a betegségek megelőzésében és a gyógyulás folyamatának figyelemmel kísérésében is.