A készpénz nem tűnik el, de nem ezé a jövő – interjú Peter Roebbennel, a K&H Bank vezérigazgatójával

13 perc

2025.05.06. 09:30

2025.05.06. 09:30

Jobb lenne a nagyobb kiszámíthatóság és ha kisebb terhek nehezednének az ágazatra, de jelenleg ezek a körülmények, így ehhez kell alkalmazkodnunk – véli Peter Roebben, aki 2025 elején vette át a K&H Bank vezérigazgatói posztját. Nem ismeretlen számára Magyarország: korábban már hét évet töltött itt vezető beosztásban. Vele beszélgettünk a K&H jelenlegi helyzetéről, a bankolás jövőjéről, a magyar piac sajátosságairól és arról, cél-e az, hogy bankja piacvezető legyen Magyarországon.

Több év után tért vissza Magyarországra. Milyen érzés volt újra belépni a K&H-hoz?

2010 és 2017 között már dolgoztam itt, a K&H országcsapatának és végrehajtó-bizottságának tagjaként. Most vezérigazgatóként tértem vissza. Ez különleges élmény: ez az első eset a karrieremben, hogy ugyanabba az országba térek vissza a KBC Csoporton belül.  Sok minden ismerős: a gazdasági környezet, a politikai dinamika, és természetesen a bank belső kultúrája is. Ugyanakkor nyolc év alatt óriási változások történtek: a Covid-járvány, az inflációs sokk, a geopolitikai bizonytalanságok mind új helyzetet teremtettek.

Hogyan látja most a K&H helyzetét?

Amikor 2017-ben távoztam, a bank már akkor is stabil, eredményes szervezet volt. De most még erősebb. A K&H az elmúlt nyolc évben folyamatosan fejlődött: stabilabb, jövedelmezősége nőtt, és még inkább felkészült a jövő kihívásaira. Magyarország a KBC Csoport számára ún. „core country”, vagyis meghatározó piaca, ezért nagyon jó látni, hogy a bank és a biztosító is ilyen jó állapotban van.

Nyűglődő gazdaságban is rekordnyereséget termelt a K&H Bank

A piac egyik vezető pénzintézete a magyar gazdaság általános gyenge teljesítménye ellenére is jócskán növelni tudta a profitját tavaly. A cég vezetői szerint a cég stabil talapzaton áll, termeli belga anyjának a profitot, és nem eladó.

Tervez nagyobb változásokat vezérigazgatóként?

Nem azért jöttem, hogy mindent újrakezdjek, hisz a K&H stratégiája, összhangban a KBC üzleti modelljével, egyértelmű és megfelelő. Az igazi kihívás nem az, hogy helyrehozzunk valamit vagy radikális változtatásokat vezessünk be, hanem hogy a meglévő erősségeinket a változó környezetben és változó ügyféligények fényében folyamatosan fejlesszük. A digitális innováció gyorsítása, az ügyfélélmény folyamatos javítása és a fenntartható növekedés mind olyan területek, ahol még van tér az előrelepésre.

Melyek a fő piaci folyamatok, amelyekre a K&H-nak reagálnia kell?

Három dolgot emelnék ki. Az ügyfélvárakozások gyors változása, hiszen az emberek és a vállalatok is, ma gyorsabb, kényelmesebb, digitális élményt várnak el, az év minden napján, a nap minden órájában elvárás az állandó rendelkezésre állás. És természetesen a versenytársak sem alszanak. A második fontos elem a technológiai forradalom: a pénzügyi szolgáltatások módját alapjaiban változtatja meg az új technológia, és ez a trend csak gyorsul. A harmadik, amire válaszokat kell adnunk, azok a társadalmi változások, a klímaváltozás, a demográfiai átalakulások, az öregedő társadalom mind új kihívásokat jelentenek az ügyfelek és a pénzintézetek számára is.