Tojásból kikelő Zelenszkijjel és Magyar Péterrel próbálja letörni a Pride sikerét a kormány
Az új propagandakampány időzítéséből arra lehet következtetni, hogy a jobboldal szeretné mielőbb tompítani a hétvégi kormánykritikus megmozdulás hatását. Ezzel együtt a Fideszben jó ideje készülhettek arra, hogy egyszerre próbálják hitelteleníteni Magyar Pétert, kiterjeszteni ukránellenes üzeneteiket és kihasználni a Voks 2025 állítólagos kétmillió válaszát. László Róbert választási és Bőhm Kornél kríziskommunikációs szakértőt kérdeztük.
Sorra kapta a pofonokat a Fidesz az elmúlt hetekben, elég csak a legfrissebb Medián-felmérésre vagy a világsajtót is lázban tartó budapesti Pride-felvonulásra gondolni. Most viszont igyekszik magához ragadni a kezdeményezést a jobboldal: előhúzták az egyszer már bevált kommunikációs fegyvert,
újraindul a Mini Feri-sorozatra emlékeztető kampány, immár a második évaddal, új főszereplőkkel.
A közösségi oldalakon és a YouTube-on gőzerővel tolják a kampányvideót, amelyben – az „olyanok, mint két tojás” felütés után – egyenlőségjelet tesznek a Tisza Párt elnöke, Magyar Péter és Volodimir Zelenszkij ukrán elnök közé. A szájbarágós, együgyű animációkkal cifrázott, a főszereplőket szándékosan előnytelen felvételeken bemutató videó üzenete annyi: mindketten ripacsok, balhézni akarnak, háborúba viszik országukat, és uniós vezetők irányítják őket. Az Apáti Bence-féle Nemzeti Ellenállás Mozgalom oldalán terjesztett videó nem finomkodik, a végére már egyenesen kisöpörni való szemétként ábrázolja őket.
A NEM alapítói között olyan kormányközeli szereplőket találni, mint például Apáti Bence balettművész, publicista, Lajkó Fanni, az Alapjogokért Központ elemzője, György-Horváth Zsuzsa a HírTV műsorvezetője, László András, a Fidesz-KDNP európai parlamenti képviselője.
Az újabb kampány időzítése és stílusa arra utal, hogy a jobboldal a Voks 2025 után úgy érzi, rátapintott arra a témára és hangnemre, amely ismét mozgósíthatja a tábort, visszahozhatja a magabiztosságot. Erről is beszéltünk Bőhm Kornél kríziskommunikációs szakértővel és László Róberttel, a Political Capital választási szakértőjével.
Nem az Amazon-alapító Jeff Bezos múlt heti esküvője volt az első celebesemény Velencében, de még egyik sem váltott ki ekkora tiltakozást. A közel 50 millió dolláros nászünnep a mérhetetlen pazarláson túl a társadalmi érzéketlenség jelképévé is vált.