Egy ismert márka úgy dönt, hogy egy népszerű színészt választ meg arcának legújabb reklámkampányához. Ebben nincs semmi meglepő, igaz? Valóban nincs, de az American Eagle-nek és Sydney Sweeney-nek sikerült valami olyasmit összehozniuk, amit könnyen lehet, hogy sokáig fognak még tanítani az egyetemeken.
Miről is van szó? Történetünk két főszereplőjének marketingkampánya arról szólt, hogy a szőke, kék szemű színésznőnek „nagyszerű génjei vannak” – ezt egy angol nyelvű szójátékra húzták fel úgy, hogy a „gének” (genes) szót áthúzták, és a „farmer” (jeans) szóval helyettesítették.
Egy másik videóban Sweeney pedig arról magyarázott, hogy „A géneket a szülőktől öröklik a gyerekeik, és ezek gyakran meghatározzák hajszínt, személyiséget vagy akár szemszínt is. Az én farmerem kék.” Itt sem álltak meg, egy másik jelenetben, amelyben a kamera jelentőségteljesen ráközelít a színésznő dekoltázsára, a következő szöveg hangzik el: „A testem felépítését a gének határozzák meg.”
A reklámot egyből felkapta az internet és bár sokan voltak, akik úgy tekintettek rá, mint egy hagyományos hirdetésre, sokak szerint a szlogen nem a farmerre vonatkozott, hanem napjaink egyik legtöbbet foglalkoztatott, 27 éves színésznőjének genetikájára, azaz a szőke hajára és a kék szemére. Szerintük az American Eagle szélsőjobboldali eszméket népszerűsít a kampánnyal, sokan rögtön nácizmust is kiáltottak, majd az egészből olyan ritkán látott vita kerekedett, ami napokig meghatározta a közbeszédet az Egyesült Államokban.
Az egész ügy odáig jutott, hogy végül maga Donald Trump elnök, J.D. Vance alelnök és számos egyéb ismert szereplő is megszólalt, de a legismertebb és legnagyobb lapok is napokig szólaltatták meg a különböző szakértőket, hogy magyarázatot találjanak az egész jelenségre.