Először állít ki Budapesten Sandro Miller, az egyik legismertebb amerikai fotográfus, aki nemcsak tárlatának létrejöttéről beszél, de a szexuális zaklatási ügyekről és a menekültválságról is.
Malkovich, Che Guevara, Ronald Fisher méhész és Egypetéjű ikrek képében. Átváltozóművészet
diane arbus / Egypetéjű ikrek, roselle, new jersey (1967), 2014
Erről szól még a cikk:
SANDRO MILLER FOTÓMŰVÉSZ
JOHN MALKOVICHRÓL, TERÁPIÁRÓL
Elsőlátásra
Szerény körülmények között nőtt fel, apja korai halála után Olaszországból bevándorolt anyja egyedül nevelte. Pályaválasztását 16 évesen döntötte el, amikor a kezébe került Irving Penn Picassóról készült fotóportréja. Addig nem hallott sem Picassóról, sem Pennről, de a művet látva tudta: csak fotós lehet. A 60 éves Sandro Miller, néhány tanfolyam mellett, autodidakta módon sajátította el a szakma fortélyait. A Chicagóban élő fotóművész előbb reklámfotóival vált ismertté – olyan világcégeknek dolgozott, mint a Coca-Cola, az American Express vagy a BMW –, később művészfotóit, sőt rövidfilmjeit is jelentős nemzetközi díjakkal ismerték el. Tagja a chicagói Kortárs Fotográfiai Múzeum elnökségének, részt vesz több humanitárius szervezet munkájában. A Budapest FotóFesztivál keretében a Műcsarnokban látható Malkovich, Malkovich, Malkovich: Tisztelet a kamera mestereinek című tárlatán egy tavaly zárult projektjét mutatja be, amelyben a rá leginkább ható fotográfusok közismert munkáit alkotta újra.