Az oly sok iparágban csodaszerként várt mesterséges intelligencia segíthet a hagyományosan lassabban mozduló nagybankoknak felvenni a versenyt a kis fintech startupok által keltett kihívásokkal.
Alapszintűérettségi
A nyolc legnagyobb hazai pénzintézet vizsgálata alapján mondott véleményt a magyar banki digitalizációról áprilisban a Deloitte tanácsadó cég. A Digitális banki érettség elnevezésű felmérés gyakorlati módszerekkel vizsgálja a vállalatokat: elkészítéséhez a Deloitte szakemberei valódi folyószámlákat nyitottak, illetve használtak. A szakemberek 826 szempont alapján értékelték a piaci szereplőket. Emellett a vizsgált 38 ország 8 ezer banki ügyfele körében végeztek kérdőíves felmérést. A kutatás eredménye szerint a kelet-közép-európai régióban vizsgált kilenc ország közül a magyarországi szereplők csak a szlovénokat, illetve az elemzésbe újonnan bekerült letteket tudták megelőzni.
A hazai bankok magas értékeket értek el az információszerzés fázisában. Tehát amikor a számlanyitás előtt álló vagy más banki termékek iránt érdeklődő ügyfelek tájékozódni szeretnének, a pénzintézetek megfelelő információval látják el őket a digitális csatornákon (például a weboldalaikon és a közösségi médiában). Az ügyfélkapcsolat későbbi fázisaiban is fellelhetők előremutató megoldások, mint például a biometrikus azonosítás, a mobilbanki alkalmazásba belépéshez használt arcfelismerés, illetve az online személyi kölcsönök digitalizálása. A Deloitte megállapította ugyanakkor azt is, hogy „az ügyféléletciklus utolsó szakaszában szinte semmilyen digitális fejlesztés nem volt kézzelfogható a hazaipiacon”.