A meglódult budapesti lakáspiac és az Airbnb térhódítása miatt megnőtt a kereslet a lakberendezők iránt. A HVG utánajárt, mibe kerül, ha szakértő tervezi meg a lakás belsejét.
afp / GIUSEPPE CACACE
Okosságokazotthonban
A Levital matrac. Nem puhul, nem fűt
levital
A lakberendezés költségeit nemcsak a drágább bútorokat igénylő stílusok – például az antik darabokat használó polgári, vagy a letisztultsága miatt a részletek finomságát felfedő minimalista irányzat – növelhetik, hanem az okosotthon-megoldások is. Gyorsan terjednek az energiaspóroló újdonságok – így a klímahasználatot csökkentő árnyékolástechnikák – vagy a kényelmi előnyökkel járó, telefonról indítható fűtés. De az Amazon amerikai webáruház hatezer funkciós személyi asszisztense, az Alexa hangvezérléssel akár taxit is rendel, vagy nyomon követi a hűtő tartalmát.
A jövőbe mutató technológiák már az ágymatracokban is megjelennek: az atléták számára fejlesztő sportcipőgyártóktól átvett nyomáspontmérő XSensorral például pontosan meghatározható, hogy az adott testfelépítésnek milyen összeállítású matrac felel meg a legjobban. Sőt a rendszer kompromisszumos megoldást dolgoz ki a pároknak, valamint több árfekvésben is ajánl megoldásokat. Dóczi Péter, a Gigamatrac tulajdonosa szerint ugyanakkor a vevők rendszerint a magasabb árfekvésű, jobb minőségű matracokat választják. A szakember úgy véli, áttörés a piacon az a magyar matracszabadalom, amely évtizedek óta elsőként az USA-ban is védettséget kapott, mégpedig rekordidő alatt.
A cég Levital nevű matracainál nemcsak az alátámasztás speciális, hanem az a memóriahab is, amely a testhő hatására nem puhul fel, így nem fűt – magyarázta Dóczi. Szerinte a matrac 300 eurós ára itthon a prémium kategória alsó részébe pozicionálja a terméket, de ez Nyugaton középkategóriásnak minősül. „Az USA-ban már a Casper céggel tárgyalunk a forgalmazásról, amibe Leonardo di Caprio és Ashton Kutcher is beszállt” – ecsetelte a termék sikerét a vállalatvezető.