Ahogy egymás után léptek elő a nagy autómárkák az új ledes fényszóróval, az egész jelenség visszaidézte a kilencvenes évek második felét, mikor a xenon térhódításra indult.
Annyira presztízs értékű volt az új világításrendszer, hogy sokan vásároltak olyan halogénizzót a kocsijuk fényszóróiba, amelyek hidegxenon kék fényt vetettek, mintegy másolva a nagyokat. Este olyan volt, mintha valami vadiúj szuperautó haladna az úton, nem pedig egy húsz éves kocsi. Azóta lefolyt egy kevés víz a Dunán, változhattak az emberek, így valamennyire meglepő, amikor autószalon tulajdonosok arról számolnak be, hogy az ügyfelek mennyire rámozdultak a led-fényszórókra. Úgy fogalmaznak: "mindegy, csak led legyen".
Azon túl, hogy dögösebb is, mint a xenon, a led fényszóró igen értékes tulajdonságokkal bír. A technológia kibontakoztatása itt is többszintű. Az "alap" ledlámpák nagyobb fénytelítettséget biztosítanak a megvilágított területen. Ennek egy hátránya van, hogy nagyobb a fény-árnyék kontraszt, amit a vezetőnek meg kell szoknia. Az intelligens led-fényszórók esetén viszont ez kevésbé érzékelhető. Mivel a technológia gyorsan terjed, már leért a kisebb kategóriákba, egy olyan populáris, nagy eladási számokkal számoló autótípus választó esettanulmányként, mint az új Opel Astra.
Az Astrába (is) kérhető led fényszóró, amely úgynevezett intelligens led-mátrix rendszer, a neve is utal rá: IntelliLux. A szójáték egy dolog, de attól több ez a világítás rendszer, hogy a fent említett első generációs ledlámpa jellemzőt, a kontrasztos hatást is csökkenteni tudták a tervezők. A tényleges előnyhöz érdemes a darmstadti egyetem vizsgálatát megemlíteni, amelyben 80 km/h sebességgel haladva sötét országúton (háttérvilágítás nélkül, se Hold, se más jármű) a céltárgyat 30-40 méterrel előbb észlelte a sofőr az IntelliLux ledlámpás autóval, mint a halogén vagy xenon fényszórós autóval. Ez a gyakorlat nyelvén azt jelenti, hogy a vezetőnek másfél másodperccel több ideje van a cselekvésre, amely pont elég egy vészfékezésre, vagy a veszélyhelyzet megoldására.
Hasonló előnyt városi környezetben is élvezhet a sofőr. A fényszórók vezérlését egy, az orr részbe épített kamera jelei alapján oldják meg: ez figyeli és azonosítja a fényforrásokat, amit azért tesz, hogy más közlekedőket ne vakítson el az autó. A lámpába 16 ledet szereltek, aminek fénykibocsátása szabályozható, ezzel formálják és szabályozzák a fényszórók által vetített fénykévét, hogy az a helyzethez alkalmazkodva mindig a legmesszebbre világítson.
Ez nem tehető meg egy hagyományos "kézi" vezérlésű fényszóróval. A fényszóró képes manőverezéskor (parkolási) irányba világítani, és megteszi ezt nagyobb sebességnél is, megvilágítva az ívbe hajló útszakaszt. Lényegében nem kell a fényszóró kezelésével törődni, a vezérlés megoldja a haladási sebességtől is függő vezérléssel.
Egy kis ráadás, hogy létezik "turista" állás is, ha egy balkormányos kocsival például Angliában kirándul valaki, akkor a fényterelést a vezérlés átállítja a "balra tarts" közlekedés elvárásai szerint.