A Tátra autók unikális szériája 1898-tól Észak-Moraviában, Tátra Koprivnicén készült, amikor ez a terület is az Osztrák-Magyar Monarchiához tartozott egészen 1918-ig. Az első csehszlovák elnök, Tomas Garrigue Masaryk, aki 1918 és 35 között töltötte be ezt a posztot, Tátra 11-es típussal járt, de a a Nemzeti Technikai Múzeum műkincsei között van a csodás, dinam,ikus formájú,Tátra 77, valamint a Tátra 87, amelyet 1947-ig gyártottak. Ez utóbbi a típussal járta körül a Földet két kiváló cseh író, Jiri Hanzelka és Miroslav Zikmund a 1940-es évek végén, az 50-es évek elején.
A Tátra autó a cseh kulturális örökség része lett
Utolsó frissítés:
A cseh nemzeti kulturális örökség része lett 2006 január elsejétől öt Tátra típusú autó, amelyek 1898 és 1947 között készültek.