A Seat spanyolországi központjában fejlesztették ki az Altea FR-ben bemutatkozó kétliteres 170 lovas csúcsdízelt. A sportos Formula Racing sorozat nem csupán menetdinamikában erős, hanem feszes futóművével, hatékony fékrendszerével, illetve családi méretű csomag- és utasterével is kitűnik.
170 lovas az Altea FR |
A Seat mérnökei egy olyan sportos utcai autót építettek, amely ötvözi a dízelhajtás kirobbanó gyorsítóképességét a kétliteres PD TDI erőforrás szerény fogyasztásával, a sportosra hangolt, hátul négylengőkaros, független és aktív felfüggesztésű futómű stabil és biztonságos viselkedését a meglepően magabiztos kanyartulajdonságokkal. Az úttartása, gyorsulása és a 200 kilométeres sebességhatárt meghaladó csúcssebessége az Altea FR-t valódi sportkocsivá avatja. Az új kétliteres, 170 lóerős, 350 newtonméteres nyomatékú turbódízel-motor ma a Seat-motorpaletta csúcsa, a DPF részecskeszűrőnek köszönhetően minden paraméterében túlteljesíti az Euro IV-es környezetvédelmi előírást.
A kirobbanó teljesítmény akadálytalanul jut a talajra a 17 colos, 225/45-ös könnyűfém felnikkel, a kocsi 8,6 másodperc alatt éri el az óránkénti 100 kilométeres sebességet. A fékrendszer magába foglalja a legújabb generációs ABS-t, a kipörgésgátlót, az elektronikus differenciálzár-funkciót és az elektronikus stabilitásmegőrző programot, valamint az elektronikus fékasszisztenst. Ha pedig időközben túl nagy gázt ad a vezető, a motor működését is visszaszabályozza.