Alig változik az új Ibiza

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

Bár az importőr szerint jelentősen átalakult a Seat Ibiza, avatatlan szemek nem sok különbséget fedeznek fel a valójában ráncfelvarrott modell és elődje között. Az Ibiza Formula Racing (FR) változatának megjelenése azonban kellemes meglepetéseket okozhat.

Távolról fel sem tűnik a megújulás
© seat
A Seat legsikeresebb és legismertebb modelljét, az Ibizát kívül is, belül is átalakították, hogy jobban hasonlítson az Alteára, a Toledóra és a Leonra, az auto emotion szlogennel jellemzett hangulatvilágra. Belső kialakításában a spanyolok jobb minőségű anyagokat alkalmaztak. Erre példa az új műszerfal és ajtópanel borítás kivitelezése, új színek alkalmazása. Öt felszereltségi szintben lehet kapni majd az autót: Reference, Stylance, Sport, FR és Cupra. 

A legnépszerűbb Seat
© seat
Az Ibiza FR speciális, méhsejt rácsos első lökhárítót kapott nagyobb légbeömlőkkel, a hátsó lökhárító is egyedi megjelenésű. Megkülönböztető jegyek továbbá a speciális, 17 hüvelykes alufelnik és a duplavégű króm kipufogócső. A ráncfelvarrott Ibiza Genfben mutatkozik be. Benzinben az induló modell az 1,2 literes 64 lóerős, ezt követi a 75 lovas egynégyes, majd a 100 lovas 1,4-es. A legerősebb benzinmotor az 1,8 literes 20V Turbo, amely 150 lovas és 180 lovas változatban is megjelenik. Ez utóbbiak kifejezetten az Ibiza FR, illetve az Ibiza Cupra számára készülnek. Az 1,4 literes 75 lovas verzió rendelhető automata sebességváltóval is.

Javult a beltér minősége
© seat
Azok, akik a dízelek iránt érdeklődnek, öt közvetlen befecskendezéses TDI-technológiával készülő változat, két 1,4 literes és három 1,9 literes motor közül választhatnak. A belépő motor 70 lovas, a másik 1,4 literes verzió plusz 10 lóerőt kínál. Az 1,9 literesek között van 100, 130 (FR) és 160 lovas (Cupra). Az alapfelszereltséghez 80 lóerőtől ABS jár, 100 lóerőtől kipörgésgátló, az FR és a Cupra pedig ESP-t is kap. Természetesen a biztonsági rendszerek bármely modellhez rendelhetők opcióként.