Bár az elkötött négykerekűek felderítési aránya nem túl nagy, a bűnbandák egyre kevésbé értékesítik egyben az autókat, sokkal inkább darabokban, alkatrészenként keresnek rájuk vevőt – írja a Napi Gazdaság. Piaci információk szerint ez nem is olyan nehéz, főleg autószervizek környékéről érkeznek a megrendelések. Egy autót 200–500 ezer forint közötti összegért kötnek el, az alkatrészeken pedig „pult alól” 10 vagy akár 100 ezer forintos nagyságrendben spórolhatnak a végfelhasználók. Becslések szerint a mintegy 20 milliárdos magyarországi autóalkatrész-piac tizedét teszi ki a feketekereskedelem.
A Napi Gazdaság szerint a többéves tapasztalat azt mutatja, hogy vannak közismerten kedvelt gépkocsitípusok. Az összesített körözési lista élén két éve a Volkswagen állt, melyet az Opel és a Suzuki követ – valószínűleg ez a hármas szerepel a 2005-ös élbolyban is. Ha kizárólag magyar tulajdonú gépjárműveket vizsgálunk, módosul a rangsor: a legtöbb körözést Suzukira adták ki, a második ugyancsak az Opel, a Volkswagen pedig a harmadik.
Évjárat szerint is összevethetők az adatok, így például a magyar felségjelzésű, 2004-es évjáratú kocsik körözési listáján az Opelnek az első, a Suzukinak a második, míg a Volkswagennek „csak” a hetedik hely jutott ebben a rangsorban. Az összes körözött jármű közül a 2004-es gyártású autók aránya 5, a 2003-ban készülteké 10, míg a 2000 előtti évjáratú gépkocsiké 63 százalék. A gépkocsik nagyobb részét alkatrészként értékesítik, egyre nehezebb ugyanis külföldre csempészni a járművet.
A Napi Gazdaság egy másik cikkében megemlékezik arról, hogy a Suzukik már nem a legcsábítóbb célpontok a tolvajok számára. A régi Swiftekbe ugyanis még nem építettek be olyan komoly lopásgátló berendezéseket, mint a mai autókba. Így korábban főként az autószerelők által beszerelt különböző riasztók jelentették a megoldást a biztonságra vágyó autósoknak – írja a Napi Gazdaság.