2007-től kapható majd a 200 lovas © Honda |
Az Európában az év közepétől kapható háromajtós Civic-en alapuló Type R koncepciót a Honda 200 lóerős, kétliteres motorja mozgatja, azaz ugyanaz a versenyekben megedződött, a nagy fordulatszámokat jól tűrő erőforrás, amely az előző modellt is. A sportkocsit a Honda angliai, swindoni üzemében gyártják majd, árusítása pedig várhatóan 2007 elején kezdődik.
Cégvezetőket vesz célba a zászlóshajó (Oldaltörés)
Sajátos összkerékhajtás teszi megingathatatlanná © Honda |
Az európai igényhez igazított új Legendben 3,5 literes, huszonnégy szelepes, V6-os, teljesen alumíniumból készült VTEC benzinmotor dübörög, teljesítménye 295 lóerő percenkénti 6,000-es főtengelyfordulatnál, nyomatéka 353 Nm 5,000 fordulat/percnél. A Honda zászlóshajója legalább annyira luxusautó, mint amennyire sportos; szériatartozék a puha bőrkárpit és a fabetét is. A Legendet számos technikai újdonsággal is felvértezték a japánok. Az összes modellben széria lesz például a Honda eredeti összkerékhajtási rendszere (SH-AWD), amelyet menetstabilizáló elektronika egészít ki. Az SH-AWD sokkal több, mint a hagyományos összkerékhajtás, amelyben csak az első és hátsó tengelyek közötti nyomatékmegosztás variálható, hiszen az SH-AWD egy pár, a hátsó tengelyen elhelyezett elektromágneses tengelykapcsoló segítségével képes a nyomaték megosztására a bal és a jobboldali kerék között is. Ha kanyarban gyorsítunk, az SH-AWD felgyorsítja az külső íven lévő kereket, aminek következtében az autó kezesebben fordul. Ha az autó kanyarban lassul, akkor a nyomaték elosztásával a túlkormányzottságnak veszi elejét.
Sávelhagyásra figyelmezető rendszerrel is felszerelik, igaz csak a jobbkormányos verziót © Honda |
Szériafelszerelés lesz: kétfokozatú első légzsákok, az oldal-, és a függönylégzsákok, a Bose prémium audiorendszer, az AudioPilot aktív zajkioltó rendszer, amely azzal semlegesíti a gördülési zajt, a menetszelet, illetve egyéb zavaró hangokat, hogy ellentétes fázisú jeleket bocsát ki az audiorendszer hangszóróin át. Széria továbbá kanyarkövető fényszórók, kulcs nélküli nyitás, műholdas navigációs rendszer beszédfelismerő funkcióval, parkolást megkönnyítő hátsó tolatókamera. Az adaptív sebességtartó automatikát (ACC) extraként lehet rendelni. A rendszer a hűtőrácsba épített radar-rendszertől kapott információkat fölhasználva méri a távolságot az előttünk haladó járműhez képest, s annak megfelelően szabályozza a sebességet és a követési távolságot. A jobbkormányos modellekhez mindezek mellett rendelhető lesz még sávelhagyásra figyelmeztető Rendszer (LKAS) is, amely az új Accordban már bemutatkozott. Ez a rendszer a szélvédő felső része mögé helyezett kamera segítségével azonosítja a sávot, amelyben az autó halad, s ha a kocsi a sávot elhagyni készül, akkor kormányzással tartja azt a sávon belül.
A Legend gyalogosvédelemben is jeleskedik, ütközéskor felfelé mozdul el a motorházfedél. A rendszer egy pirotechnikai elven működő eszközzel a másodperc néhány ezredrésze alatt automatikusan aktiválható, és segít abban, hogy a gyalogos fejét és testét kisebb ütés érje.