Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Egy éve a Koenigsegg CCR bizonyult a világ legerősebb és leggyorsabb autójának. Tavaly márciusban 388 kilométeres óránkénti csúcssebességével utasította maga mögé a McLarent, amely 372 kilométer/órás sebességével 1993 óta tartotta a rekordot. A svédek nem nyughatnak, szeretnék idén átlépni a 400 kilométer/órás álomhatárt, annál is inkább, mert a VW égisze alatt ez sikerült a Bugattinak.
A CCR előtt korábban szintén a svéd Koenigsegg jegyezte a legnagyobb sebességet, a CC8 egy ideig a világ legerősebb autója volt. Tavaly októberben azonban megjelent végre a Buggatti nagyágyúja, a Veyron, amely letaszította a svédeket a csúcsról.
407 kilométer/órás csúcssebességre képes
A négy turbófeltöltős 16 hengeres Veyron 987 ló erejét és 1250 Nm-es nyomatékot szabadít az aszfaltra, így nem volt lehetetlen a 400 kilométer/órás sebesség elérése. A Bugatti rekordja 407 kilométer/óra volt. Az autó listaára 1,7 millió dollár, csak rendelésre készül, és az amerikai és közel-keleti vevők már lekötötték az idei 50 darabos gyártókapacitást. A csalódott sorbanállóknak a Volkswagen azt ígéri: megpróbálja évi 300 darabra növelni a termelést.
A skandináv harcosok azonban nem adták fel, olyan autót építettek, amely a Bugatti rekordját képes lesz felülmúlni. A CCX névre hallgató tanulmány Genfben mutatkozik be hamarosan. A leleplezés után valószínűleg hivatalosan is tesztelik majd a fenevadat.