A Tundrát már egyszer bemutatta a Toyota. 1999-es premierje után, a chicagói autószalonon láthatta a közönség a pick-up-ok új generációját.
© Toyota |
Az új padlólemezre épült méretes járgány tengelytávja 3,7 méterre nőtt, teljes hossza 5,8 méter. Az 1,9 méter magas Tundra szélessége pontosan 2 méter, így ez lesz a Toyota-flotta csúcsa. Sajnos csak Amerikában. Természetesen a tengerentúli vevőket célozták meg akkor is a japánok, amikor a hatalmas pick-up motorterébe 5,7 literes V8-as erőforrást helyeztek, amely hatfokozatú automatán keresztül hajtja a kerekeket. Kevésbé maximalistákra is gondoltak: az autó rendelhető 4,7 literes V8-assal és négyliteres V6-ossal is.
© Toyota |
A Toyota a Tundrát elsődleges haszonjárműnek szánja, így a funkcionalitásra került a legtöbb hangsúly, a nehéz körülményekre készítették fel a jármű hűtési és elektronikai rendszerét. 4,5 tonnáig lehet terhelni, az a mostani 1-2 tonnát elbíró pick-upokhoz nagy előrelépés. A vezető és első utasa kényelmes, barátságos és világos színű bőrfotelt kapott, de a hátul ülők sem panaszkodhatnak, ha kicsit szűkösen, de elfér három fenőtt is.
© Toyota |
Teherautó ide, haszonjármű oda, a Tundra vezetőjét csúcshifi kényezteti, a parkolásban pedig kamera segíti. Hogy még masszívabb legyen a külseje, a nagy vas 20 hüvelykes könnyűfém felniken és 275/55-ös gumikon gurul. A Tundrát az Egyesült Államokban 2007-től forgalmazzák.