© Renault |
Az új Renault Mégane megújult színválasztékot is kínál – opciós lehetőségként színre fújt oldalsó díszcsíkokkal és lökhárítókkal – amelyekhez átfésült, világosabb belső színvilág társul. A még kényelmesebb utazás érdekében az Mégane II felfrissített változatában néhány technológiai újítás is bemutatkozik. Ilyenek: a parkolást segítő berendezés, új generációs Carminat navigációs rendszer.
Gazdag motorválaszték
© Renault |
Felfrissült megjelenésén kívül, az Új Mégane megújult motorcsaláddal is rendelkezik – melyek mindegyike megfelel az Euro 4-es előírásoknak – a még dinamikusabb, élvezetesebb vezethetőség érdekében. A leglényegesebb változtatások a dízelmotorokat érintik. Az Új Mégane-ban debütál a 150 lóerős, 2.0 dCi 16V motor, amely egyedülálló menetteljesítményt és vezetési élményt nyújt ebben a kategóriában. Ezen kívül az 1.9 dCi változat teljesítménye 130 lóerőre nőtt, és most már időközönként megújuló részecskeszűrővel rendelkezik. A korábbi, hatsebességes, manuális váltó mellett, ezentúl ez a motor négysebességes, flick-shift, proaktív automata váltóval is rendelhető. Az Új Mégane a továbbiakban is rendelhető az 1.5 dCi 85LE-s és 105LE-s változataival. A 105 lóerős verzió mostantól a Coupé-Cabriolet vásárlók számára is elérhető.
[[ Oldaltörés: Vezeti a középkategóriát (Oldaltörés) ]]
© Renault |
A 106 lovas motor meggyőzően mozgatja az autót, a rövid próbaút során kiderült, hogy bár indulásnál meglehetősen hangos, nagyobb sebességnél, hatos fokozatban példásan csendessé válik a Mégane, a fogyasztás pedig remélhetően olyan kedvező, mint az a prospektusokban olvasható (városban 5,8 liter, vegyes használatban 4,7 liter gázolaj száz kilométerenként). Az új, és a már bizonyított dízel erőforrásokon kívül, a benzines kínálat tagjai az 1.4 16V (100 LE), az 1.6 16V (110LE), a 2.0 16V (135LE) és a 2.0 T (165LE), valamint a 225 lóerős 2.0 16V Turbo, amely a Mégane Renault Sportot hajtja.
© Renault |
A biztonság terén nem alkuszik a Renault, alapban hat légzsákos mindegyik Mégane-modell, a Berline és Coupé-Cabriolet változatok kategóriájukban az elsők, amelyek ötcsillagos Euro NCAP értékelést érdemeltek ki, az utóbbi modell automatikusan kioldódó bukókeretet is kapott. 2002-es megjelenése óta több mint 2,4 millió Mégane II gördült le a futószalagokról (az összes karosszéria-változatot beleértve). A Mégane II Nyugat-Európa legkelendőbb típusa, és az év eleje óta az eladási statisztikák éllovasa Franciaország, Belgium, Spanyolország, Hollandia és Portugália piacain. Nálunk a 1996-os debütálása óta 50 ezer új Mégane-t (egyest és kettest) adtak el a hazai Renault-kereskedők.
[[ Oldaltörés: Habosított műszerfal, 48 liternyi rekesz (Oldaltörés) ]]
© Renault |
Az Új Mégane hatalmas beltere csábít az utazásra. Az ergonómia továbbra is példaértékű, minden műszeregység logikusan elrendezve kapott helyet a vezető előtt, míg az ésszerűen elhelyezett kezelőszervek könnyen elérhetők. A beltér vizuális harmóniáját puha anyagok használata erősíti, mint a habosított műszerfal borítás. A könnyebb leolvashatóság érdekében a műszerfal számjegyei hátsó megvilágítotást kaptak, a piros mutatók pedig vékonyabbak lettek. A Mégane Renault Sport pirossal varrott bőr kormánykereket kapott, míg a váltókar kék vagy szürke öltései kiemelik az autó sportos, vérbő karakterét.
© Renault |
A Renault mérnökei számos, az utazás kényelmét növelő újítást vezettek be az Új Mégane esetében. Mostantól minden karosszériaváltozathoz extraként rendelhető (kivéve a Renault Mégane Sportot), a hátsó parkolást segítő berendezés , amelynek segítségével egyszerűbb a szűk helyen történő manőverezés, és megelőzhető a figyelmetlenségből adódó lökhárító sérülés. A rendszer egy, a középkonzolon elhelyezett kapcsolóval hatástalanítható. Az Új Mégane ezenkívül továbbfejlesztett eső- és fényérzékelő szenzorokat is kapott. Az új esőszenzorral a vezetőnek többé nem kell újra beállítania az automata ablaktrölőket, amennyiben újraindítja az autót. Az Új Mégane-t mostantól intelligens és hatékony “flat-blade” ablaktörlőlapátokkal szerelik.
Az utastér jó levegőminőségének megőrzése érdekében az Új Mégane-t szériában aktívszenes belső levegőszűrővel szerelik. A szűrő megakadályozza a parányi szennyeződések és a kellemetlen illatok utastérbe való jutását. A légkondícionáló rendszert szintén módosították, elsősorban a stabil működés, és a minél gyorsabb üzemi hatásfok elérése céljából (gyorsabb hűtés), ugyanakkor a rendszer zajosságát is csökkentették. Az Új Mégane audio-felszereltségéhez 4x15W-os rádió/CD tartozik szériában Authentique Plus szinttől és MP3-kompatibilis lejátszók is választhatók opcióként.
Az új modell, hasonlóan elődjéhez olyan, kényelmet növelő fejlesztéseket tartalmaz, amelyek megalapozták a Mégane hírnevét: temérdek rakodóhely (a padlóban és a könyöklők alatt is, 48 liter összesen), repülőgép típusú kézifék, amely helyet takarít meg a középső könyöktámasz tárolórekesze számára, beépített tanksapka, valamint a Coupé-Cabriolet változat üvegteteje. Ezen felül a szabadkezes Renault kártya alacsonyabb felszereltségi szinttől (Comfort verziótól) jár alapfelszerelésként az Új Mégane vásárlóinak.
© Renault |
Az autó alapára nem változott, a háromajtós változat 3,38 millió forintért vihető haza. A cégautónak leginkább beillő ötajtós 106 lovas dízel 4,355 milliótól indul, a 86 lovas dízel négyajtósért 3,970 milliót kérnek, a legerősebb 150 lovas kombi ára 5,86 millió forint. A kupé-kabrió 1,6-os benzines változatban 5,4 milliótól indul, a 165 lovas kétliteres benzines turbóval 6,36 millió, 150 lovas kétezres csúcsdízellel, legmagasabb felszereltségben 7,12 millió forint.